Witting een aflopende zaak? Ammehoeda!

KONICA MINOLTA DIGITAL CAMERA

In 1990 verscheen er een boekje met de titel ‘Een aflopende zaak. Het gaat over Groninger winkels waarvan de samenstellers dachten dat ze gedoemd waren te verdwijnen. Ook Bakker, eigenaar van de hoeden- en pettenzaak Witting in de Oosterstraat, figureerde in dat boekje. Toch bestaat zijn zaak nog steeds, want zijn zonen namen haar van hem over. Ze hebben nu zelfs een website. Als dat geen overleven is, eet ik mijn hoed op.

(Wat ik gemakkelijk kan zeggen omdat ik geeneens een hoed heb. Maar binnenkort ga ik er een kopen tegen de kouwe regen op mijn  hoofd. Ik zal dan terdege rekening houden met de verteerbaarheid.)

7 reacties on “Witting een aflopende zaak? Ammehoeda!”

  1. Wieneke zegt:

    Als jij die hoed hebt gekocht, dan willen we wel een foto, hoor. Ik vind mannen met een hoed altijd uh…. wat extra’s hebben. Ik ken er eentje en die krijgt veel vrouwelijke aandacht. Het is in ieder geval veel beter dan die stomme kleppetjes. Ik zei: klép-petjes :-)

  2. Dondersteen zegt:

    Ik moest hardop lachen om de titel van dit blogje.

  3. ton zegt:

    Omdat ik niet mee wil doen met die baseballpettenrage schafte ik mij vorig jaar een rieten hoed aan tegen teveel zonnebrand op de kalende schedel. Vanwege het in de regen uitlaten van hond Joekel kwam daar dit jaar een vilten zwarte bij. Ik kan het aanraden!

  4. Jan K. zegt:

    Een winkel om zuinig op te zijn te midden van alle grote beeldbepalende ketens.
    Wat denk je, levert dit logje straks nog wat korting op bij de aanschaf van een hoed? ;-)

  5. Gelkinghe zegt:

    @Jan,
    Ik denk niet dat ze hun traffic en referrer urls in de gaten houden. :-)

  6. Ik kom regelmatig in de winkel. Ik draag ze dan wel weinig, maar heb wel een hoeden-tik. Al geloof ik niet dat ze alleen van mijn inbrengsten zouden kunnen bestaan……

  7. aargh zegt:

    Een hoed op jouw hoofd? Staat dat niet wat aanstellerig? Ik kan me jou beter voorstellen met een mooie wollen pet.


Geef een reactie

Volg

Ontvang elk nieuw bericht direct in je inbox.

Doe mee met 546 andere volgers