De Monkees

Het was een TV-serie toen ik elf, twaalf was. Ik keek naar iedere aflevering en had er ook een boek met foto’s en strips van:

Natuurlijk was het een gecaste beatgroep. Van gesalarieerde jongens die hun rollen speelden in een door producers voorgekookt marketingconcept. Maar volgens de Wikipedia zou ook John Lennon fan zijn geweest. Dus ik verkeerde achteraf in goed gezelschap. Bovendien pousseerde de band een nog onbekende Jimmy Hendrix, die in hun voorprogramma mocht spelen.

Hun grootste hit. Ach, dat orgeltje:

Een reactie plaatsen on “De Monkees”

  1. Jan K. zegt:

    Jeugdhelden uit lang vervlogen tijden.
    Volgens mij brachten The Monkees de popmuziek in mijn leven. En ik kan me herinneren, dat we indertijd verschrikkelijk moesten lachen om de beelden.
    Later heb ik nog eens een aflevering gezien, toen leken ze ineens toch een stuk minder leuk. Desondanks zal ik er altijd met plezier aan terugdenken.

  2. catthy zegt:

    ik zat ook altijd te kijken en dat muziekfragment, ach…. kan het dromen, staat nog steeds in mijn top 10 voor de top 2000.

  3. Henk Landkroon zegt:

    Kom niet aan mij jeugd he, want ze waren verplichte kost samen met Donovan (Atlantis http://www.youtube.com/watch?v=d_JTV9E3J48) en the Kinks(Autumn Almanac http://www.youtube.com/watch?v=zNgo07Cg7lI)

    De smaak is later met de jaren steeds heavier geworden!!

  4. lukhul zegt:

    Dat orgeltje, een Hammond?

  5. Catharina zegt:

    Ach… Zong jij ook: “Hee hee de Monkees, de Monkees zijn zo goed, alleen die kleine Davy, die poept nog in zijn broek”, Gelkinghe?
    Overigens is die B-kant, Steppin’ Stone, een behoorlijk ruig en lekker nummer.

    Als je van dat Hammondorgeltje houdt, Lukhul, kom je hier wel aan je trekken.

  6. Brimstone zegt:

    In mijn herinnering waren ze altijd achter elkaar aan aan het rennen. Maar leuk vond ik het zeker.

  7. 'Hendrika' zegt:

    Aahh, jeugdsentiment! Ik zat nog op de lagere school en ik heb ijverig geprobeerd – met een woordenboek – het liedje te vertalen. Ik moest bij m’n grote zussen te rade gaan, want ‘am’ stond al niet in het woordenboek ;~(.

  8. B. Bakker zegt:

    Nog altijd steengoede muziek en ik luister er nog regelmatig naar. Jeugdsentiment is dit zeker en het was de ontdekking van de popmuziek voor mij.


Geef een reactie

Volg

Ontvang elk nieuw bericht direct in je inbox.

Doe mee met 567 andere volgers