Ommetje Ulrum

De kerk van Den Ham:

Tussen Den Ham en Oldehove:

Tussen Houwerzijl en Vliedorp aan de Houwerzijlstervaart, een hoogholtje dat Olweemvonder heet:

Ulrum, gezicht vanaf de Trekweg:

Op het kerkhofje van Snakkeburen in Ulrum – een engeltje op het graf van mevrouw Teenstra. Meneer Teenstra, een radicale verlichtingsman, zou er van gegruwd hebben:

Zuidema’s Klap over het Hunsingokanaal tussen Ulrum en Niekerk:

Deze brug, een rijksmonument dat gesloten is voor gemotoriseerd verkeer, stamt volgens een ornament er bovenop uit 1879:

Wierde bij Niekerk:

Dorpsgezicht Niekerk:

Makelaar met zeepaardjes, aan de Reitdiepskade te Zoutkamp:

De Nicolaas Mulerius, ‘het vlaggeschip van de RUG’, kwam net binnenlopen. Aan dek leden van de studentenzeilvereniging Mayday::

Havenfront Zoutkamp, badend in de lage novemberzon:

Het fietstochtje bleek ongeveer 65 kilometer. Was een tijdje geleden dat ik zo’n rit maakte.

 

12 reacties on “Ommetje Ulrum”

  1. Hendrika zegt:

    Ik dacht de laatste tijd al: waar blijven de leuke ommetjes?!! Het was ook lekker fietsweer.

  2. Petronella zegt:

    Goed voor je conditie, Harry! Ondanks het mooie weer kwam ik vandaag niet verder dan op & neer naar Roden, met een paar omwegen.
    Het is altijd extra leuk om de Nicolaas Mulerius te zien – als hij aan de Steenhouwerskade ligt aangemeerd fiets ik er dagelijks langs – omdat ik van de naamgever afstam.

  3. Hans Knot zegt:

    Goede late avond. Misschien dat je het volgende met je lezers en bewonderaars kunt delen. Ik vond het vanavond terug in mijn archief en het is bijna 55 jaar oud, een kwalitatief fantastische opname

    bestandsnaam : B108325.C1__Johan_Dijkstra_over_De_Ploeg_en_H.N._Werkman___1958-05-01.mp3

    bestandsgrootte: 11.4MB

    download url : http://bars.rug.nl/download/5f7de8c9be1f6375

    Bovenstaande URL is geldig t/m 2012-11-25

    Groetjes Hans Knot

  4. Dwarsbongel zegt:

    Prachtige tocht! Eigenlijk toch mooier dan met de auto, maar ja, dan is die omgeving voor ons (zelfs voor mij intussen) veel te ver weg. We zijn pas nog even langs Ulrum gekomen.

  5. Jan de Jong zegt:

    Prachtige impressie en weer van die heerlijke plaatjes er bij.

  6. Mooie ommetje weer. Mede dankzij de schilderachtige luchten heb je er weer fraaie foto’s aan overgehouden.

  7. Bert Visser zegt:

    Mooi waark man.

  8. Irene zegt:

    Prachtige foto’s van een prachtig land weer.

  9. boomkruiper zegt:

    Alleen van het woord ‘Olweemvonder’ kan ik al zo genieten :)
    Mooie luchten!

  10. Angelika zegt:

    Heimwee krijg ik d’r van …

  11. Moniek zegt:

    Ik zou erg graag gewoon een “Vind ik leuk”- knop willen aanklikken. Olweemvonder, prachtig


Geef een reactie

Volg

Ontvang elk nieuw bericht direct in je inbox.

Doe mee met 562 andere volgers