Hoera, het is lente!

2013-03-21 002b

(Vanochtend na aankomst op mijn werk. Een deel van de sneeuw was er al afgevallen bij het op slot zetten van mijn fiets.)

10 reacties on “Hoera, het is lente!”

  1. Ik denk, druk eens op “Vind ik leuk”,,,,,,,staat die Harry maar zo op mijn Facebook pagina. Je voelt je vast wel vereerd:-)

  2. Hendrika zegt:

    Nou, hoera… . :-(

  3. Priemah zegt:

    Zo stralend heb ik je lang niet meer gezien…… :)

  4. Angelika zegt:

    Wees blij dat het niet regent!

  5. holly moors zegt:

    Ik schoot spontaan in de lach, want na drie kwartier op de fiets zag ik er net zo uit, en had ik precies zo’n foto van mezelf gemaakt…

  6. reina zegt:

    Goa den ook mit bus! Nou, uit ervaring weet ik, dat dat stukje tussen bushalte en je werk voldoende is om onder te sneeuwen (of als de bus 20 minuten te laat is en je daar staat te wachten in ijsregen vlak bij de brug en de Regentes nog jaren last te hebben van onderkoelingsverschijnselen, echt waar).. Via een zoektocht naar Slapsma_Tiessens kwam ik bij Gelkinghe terecht, da’s lang geleden. Ik moest even iemand uitleggen dat een boerin Frans sprak zoals Slapsma Nederlands, maar ja, met slapsma alleen kom je bij een muziekband. Ik kon niet naar de dag van de Grunneger Toal, omdat ik op verjoarsveziede mos, elk joar weer op die aine zoaterdag hailndal noar t westen. Aineg veurdail: eevm noar maarkt doar en vanwege aale eerste generoatie nederlaanders puikbeste doadels veur een koopie (k ben een noorderling, zuuneg as t kan, rejoal as t mot -zuudloardermaarkt). In mijn familie werd een wijsneusje altijd een piesterniekel genoemd, niemand die het woord kon verklaren.Ik had wel het idee van een dienstmeidje dat thuis mevrouws verbasterde Frans à la Slapsma-Ttiessens nog een beetje verder verbasterde, maar verder kwam ik niet. Tot vandaag op Beeldbank (Bedum?) een alle aandacht opeisend tafelstuk, van zilver of verzilverd, langs kwam, een pièce de milieu. Bij dezen stel ik vast dat mijn piesterniekel (mevrouw de boerin zei natuurlijk pies de milie-eh) via het meidje een pies ter niek el werd en Beeldbank Groningen op een wel heel vreemde manier overduidelijk van groot belang is.

  7. harmien torenbeek zegt:

    Geef my maar regen…..

  8. Dwarsbongel zegt:

    Goed dat je een pet op had, anders had je niet eens de camera kunnen vinden met een dichtgesneeuwde bril….

  9. Troost je met de gedachte, dat er voorlopig geen sneeuw meer op het programma staat. Rest nog slechts de snijdende oostenwind, en dat is voor een fietser ook niet alles.


Geef een reactie

Volg

Ontvang elk nieuw bericht direct in je inbox.

Doe mee met 584 andere volgers