Jaaa, paddestoelen!!!

KONICA MINOLTA DIGITAL CAMERA

KONICA MINOLTA DIGITAL CAMERA

KONICA MINOLTA DIGITAL CAMERA

KONICA MINOLTA DIGITAL CAMERA

Deze kluit zag ik aan de rand van stad. Maar wie weet er van welk merk ze zijn?

Voor wie er nou nog niet genoeg van heeft – meer paddofoto’s bij de nieuwsgroep nl.foto

Update 21.07 uur Katzy en Ana Buren wisten op nl.regio.groningen het antwoord: het gaat om zwavelkopjes. Latijnse naam psilocybe fascicularis. Dat psilocybe deed me vermoeden dat er psilocybine in zit, maar deze soort hoort niet bij paddo’s die bepaalde types tot zich nemen om tot geestverruiming te geraken.

Heb ook nog even gekeken hoe het zit met eventuele culinaire kwaliteiten. “Zeer bitter, dodelijk”, aldus meerdere sites. Ana heeft trouwens een fotopagina met paddestoelen op landgoed De Braak (Eelde) en langs de weg naar Vries.

Update 31 oktober Hylke was ook op de Braak voor paddestoelen.

Plaats een reactie on “Jaaa, paddestoelen!!!”

  1. Ernst schreef:

    Yep, de gewone zwavelkop, lijkt mij ook. Wordt in tegenstellin tot veel zijn zijn psilocybe collega’s niet behandeld in het boekje ‘Alles over paddo’s’ dat ik, ik zweer het je, echt waar, een keer ergens gevonden heb.

    Aan wie de geest wil verruimen, adviseer ik het lezen van boeken. Zeer effectief, zeer vermakelijk en relatief ongevaarlijk.


Mijn gedachten hierbij zijn:

