Kantoor aan huis (II) – Toletspree

Een kennis vertelde me dat hij gaat verhuizen. Hij wil graag een kantoor aan huis, maar er fysiek los van. Een werknemer wil hij liever niet over zijn privé-vloer hebben.

Wat een luikje bij mij opende. Mijn vader had kantoor aan huis, en mensen die er werkten, of er als klant moesten zijn, kwamen ook in ons woongedeelte wel over de vloer. Daar had ik als jongen absoluut geen moeite mee, integendeel, tussen die werknemers van mijn vader zaten bijvoorbeeld best interessante types, zoals Narda de Lesbiënne.

Wat niet wil zeggen dat ik me niets kan voorstellen bij de woonwens van mijn verhuizende kennis. Mijn vader, moet je weten, verzorgde de boekhouding voor veel boeren. Ook had hij dezelfde boeren wel als klant bij zijn filiaal van de Nederlandsche Middenstands Spaarbank. En als sommige op dinsdagavond, donderdagavond of zaterdagochtend – de openingstijden van de bank – in de wachtkamer (onze keuken) hadden gezeten, kon het er nog uren ruiken naar mest. Nou viel dat nog wel mee als het om mest van paarden of runderen ging, maar er zaten ook varkensboeren tussen. Ik meen me zelfs te herinneren, dat mijn moeder dan achteraf de toletspree in stelling bracht.

Plaats een reactie on “Kantoor aan huis (II) – Toletspree”

  1. aargh schreef:

    Tegenwoordig stinkt iedereen een uur in de wind naar deo en after shave. Daar doe je niks tegen. Of misschien een spuitbusje varkensmest?


Mijn gedachten hierbij zijn:

