Dorpsgezichten en bovenlichten Menterwolde

De gemeente Menterwolde (Noordbroek, Zuidbroek, Muntendam en Meeden) heeft sinds vorige week een website met dorpsgezichten, waarvan ik vooral de serie bovenlichten heel aardig vond. Zelf heb ik ook nogal wat fotos van dergelijke ornamenten, binnenkort zal die eens tevoorschijn trekken.

Via

Plaats een reactie on “Dorpsgezichten en bovenlichten Menterwolde”

  1. aargh schreef:

    Prachtig zijn ze, maar wel opmerkelijk veel leeuwen. Waarom niet eens een mooie koe?

  2. Gelkinghe schreef:

    @Aaegh,
    Die lopen al overvloedig in stal en beemd.

  3. Dondersteen schreef:

    Ik kan het ook niet laten om daar foto’s van te maken. En gevelstenen, daar heb ik ook iets mee!

  4. Gelkinghe schreef:

    @Donder,
    We hebben dezelfde hobby.

  5. jacob schreef:

    waarom niet een mooie vrouw?

  6. jacob schreef:

    het huisje ‘lintbebouwing Uiterburen’ was
    van mijn grootouders moeders kant.
    hele zomervakanties daar gelogeerd.
    en elke vrijdagmiddag daar pofferd eten
    met stroop.
    In die tijd was de muur met die twee
    raampjes volgegroeid tot het dak met
    rozen. De raampjes werden door mijn opa
    vrijgeknipt.
    De keuken waar de pofferd en op andere
    dagen o.a. hete bliksem werd geserveerd
    was daar links van en is niet op de foto
    zichtbaar.
    Ik kan nog lang doorgaan.
    maar wil je niet vermoeien met mijn
    nostalgie.

  7. Die foto’s zijn vooral de verdienste van bestuurslid Albi Nieuwenhuis.

  8. thea schreef:

    Ik ben beneiuwd naar jouw verzameling bovenlichten!

  9. jacob schreef:

    nog veel dank Harry voor deze inzending en
    het voormalige huis van mijn grootouders
    is nu mijn ‘arrière plan’ geworden. Spijtig
    voor Groningen uit Suriname.
    En laat Thea nu niet al te ongeduldig worden.

  10. Gelkinghe schreef:

    @Thea,
    komen eraan. Niet al te ongeduldig worden. 🙂


Mijn gedachten hierbij zijn:

