Zandhoos

Toch wel een beetje blij met die regen, want door de droogte zag je alweer enorme stofwolken achter tractoren op het land en achter voortjakkerende auto’s op zandwegen. Bovendien krijg je windhozen met dat mooie weer van de afgelopen tijd. Windhozen die een hele partij zand in één keer weg kunnen zetten. Vorige week meende ik in Oost Groningen al zo’n zandhoos te zien, maar Luken Hulsker heeft er nu eentje vastgelegd in de buurt van Wollinghuizen.

Plaats een reactie on “Zandhoos”

  1. Ik zag er met pinksteren een bij Ter Apel, en heb hem op een filmpje vastgelegd.

    Zie de link onder mijn naam.

  2. jacob schreef:

    Volgens mij is het een bommetje in het droge zand.
    De bommen.
    Nee.
    De bomen erachter tonen geen enkele beweging, die een windervaring oproepen.
    Een veronderstelde windhoos bij windstil weer, zal ik aldus ook als nietig verklaren.


Mijn gedachten hierbij zijn:

