Voor fijnproevers

H: “Weet  je wat de Hemel op Aarde voor een gerecht is??
Ik: “Nee…?”
H: “Zo noemen ze stamppot aardappelen met zoete appels en een plak bloedworst erop.”

Plaats een reactie on “Voor fijnproevers”

  1. jacob schreef:

    Het is inderdaad een hemel op aarde dit gerecht, maar het heet gewoon ‘hete bliksem’.

  2. catthy schreef:

    Ik wou dat ook al zeggen Jacob
    Lekker eten.

  3. dick schreef:

    hebben ze dat ook bij de Zevende Hemel?

  4. GJ schreef:

    Leuke naam.
    Vroeger was hete bliksem mijn favoriete eten, maar mijn moeder bereidde het dan zonder een plak bloedworst.. Dus of mijn moeder ‘vergat’ de bloedworst of het is iets anders! 🙂

  5. Wieneke schreef:

    Mijn moeder maakte het ook wel eens met peren klaar én uitgebakken spek. Maar meestal met goudreinetten en zoete appels erin. Het is wel lekker, maar ik vind hutspot lekkerder.

  6. aargh schreef:

    Als voormalig chronisch bloedneuslijder kon ik de smaak van bloedworst nooit zo waarderen, maar het is waar, eenvoudige gerechten met eerlijke pure smaken zijn vaak de lekkerste. Ik zou zelf uitgebakken spek gebruiken.

  7. Veerle schreef:

    klinkt helemaal niet zo lekker. Heb nog nooit bloedworst gegeten, omdat het zo vies klinkt!

  8. Gelkinghe schreef:

    @Veerle,
    Het schijnt een beetje zoetig te zijn. Zure zult klinkt ook niet lekker, maar is best te doen, speciaal in deze tijd van het jaar.

  9. Niklas schreef:

    Hete bliksem heb ik nog nooit gegeten met bloedworst, wel met een gekookt(?) speklapje. Heerlijk! Met bloedworst ben ik overigens wel bekend, daar heb ik ook wel van gesmuld als het goed was toebereid.


Mijn gedachten hierbij zijn:

