De 808-ste Zuidlaardermarkt

Geplaatst op 21 oktober 2008  a

Even een rondje langs de media wat betreft de Zuidlaardermarkt. Want er werd dit jaar flink wat reclame voor gemaakt. Hoewel de wanklank vooraf ook niet ontbrak.

Volgens de organisatie was de 808-ste editie “een groot succes”. Het aantal ter markt gebrachte paarden groeide maar liefst met bijna 15 %.

RTV Noord maakt gewag van “enkele opstootjes, waardoor er een grimmige sfeer ontstond”. Zo raakte haar reporter Okkie Smit, iemand die gewoonlijk toch weinig weerstanden oproept, door toedoen van bezopen onverlaten zijn microfoon kwijt.

RTV Drenthe oordeelt dat alles “rustig verlopen” is, en meldt “enkele incidenten”. In de reportage die deze zender maakte is daar echter geen sprake van, al lijkt de uitgelatenheid aan het begin wel even op het soort stemming dat subiet om kan slaan.

De foto boven dit bericht is al wat ouder en van Dondersteen. Natuurlijk heb ik gekeken of er foto’s van dit jaar op het web te vinden zijn, maar dat is niet het geval. Sowieso valt het nogal tegen wat er aan foto’s van de Zuidlaardermarkt op internet staat. Je hebt dus een serietje van Dondersteen (slideshow), je hebt er een van Bouke Peterson (slideshow), en er is een van Eric de Leeuw (slideshow). Daarmee houdt het op, terwijl de Zuidlaardermarkt toch een evenement is waar je als fotograaf wel aan de gang kunt blijven.

Er volgend jaar zelf maar eens heen. Ik denk dat het me vergaat als Jacob van Geuns in 1797.

Plaats een reactie on “De 808-ste Zuidlaardermarkt”

  1. Gelkinghe schreef:

    @Catthy,
    Bedankt, ik heb de diverse fotosites afgegraasd, maar hier even niet aan gedacht.

  2. Dondersteen schreef:

    Ik was er járen niet geweest en ging, in het kader van ‘nostalgische gevoelens’, een paar jaar terug nog een keer kijken. Daar zijn die foto’s van. Inderdaad erg fotogeniek, die markt. Vooral vroeg in de ochtend. Ik heb er veel meer foto’s gemaakt toen maar had nog een onbetaald Flickr-account en heb ze dus lang allemaal niet geplaatst. Wel heel erg grappig om jouw blog te openen en die foto te zien. ‘Verhip!’ zei ik hardop. 🙂

  3. Gelkinghe schreef:

    @Dondersteen,
    Als je nu een betaalde Flickt-account hebt, zou je kunnen overwegen om er wat meer op te zetten… 🙂

  4. Jan K. schreef:

    Ga je ook met een rijtuigje die kant op volgend jaar? 😉

  5. Gelkinghe schreef:

    @Jan,
    Als iemand me een lift aanbiedt, ja, waarom ook niet?
    (“En maar kijken naar de kont van het paard.”)

  6. Ingeborg schreef:

    Hallo allemaal,

    het was ook erg donker dit jaar om foto’s te maken, helaas zat het weer niet echt mee. Ik heb er enkele van de markt op mijn site staan.

    groetjes Ingeborg

  7. Bob schreef:

    En? Heb je de 809e editie ‘live’ meegemaakt?

  8. Gelkinghe schreef:

    @Bob,
    Nee. Andere keer misschien.


Mijn gedachten hierbij zijn:

