Makelaars- en horeca-noviteiten
Geplaatst op: 27 december 2008 Hoort bij: Stad nu Een reactie plaatsenIn het blokje waar Pim Fortuyn ooit woonde staat het benedenste appartement al een tijdje te koop. De makelaar beproeft nu een nieuw middel. Hij heeft de vraagprijs op het raam laten zetten.
Bij nader inzien is er meer aan de hand. Passanten krijgen gratis plaatjes van het interieur op hun mobieltje, als ze bluetooth inschakelen. Deze applicatie komt van Interact-now, naar het zich laat aanzien een Groninger bedrijfje.
Op de website van Interact-now staat ook werving voor hun interactieve slideshow, die bestemd is voor “horecagelegenheden, festivals of andere bijeenkomsten”:
“I.p.v. Dat er een partyfotograaf ingehuurd/aangewezen moet worden, is nu de bezoeker zelf de Partyfotograaf.”
De gasten, zo is de bedoeling, sturen met hun telefoontjes hun zelfgemaakte foto’s naar het systeem van de horecabaas of festival-organisator, dat ze dan toont op een groot scherm. Die horecabaas etc. kan er zelf zijn advertenties en andere mededelingen tussendoor gooien. “Dit”, zo hoopt Interact-now,
“zal een extra attractiewaarde geven aan de avond en aan de horecagelegenheid.”
Dezelfde plaatjes kan de horecabaas etc. natuurlijk ook meteen op een website plaatsen. Om nu te voorkomen dat grapjassen met het systeem aan de haal gaan, zit er ook een “controlecentre” in, dat preventief of curatief modereren mogelijk maakt. “Foutieve afbeeldingen”, aldus Interact-now…
“…kunnen zo simpel onderschept worden en de afzender zal geen afbeeldingen meer kunnen zenden (Blacklist). Dit kan natuurlik ook achteraf, een foute foto zal dan max 5 sec. getoond worden.”
Ik stuur de link even door naar Taalpuristen. Man, man, wat een taalfouten…
Ik ben eigenlijk wel nieuwsgierig of dit gebruik van Bluetooth wel rechtmatig is. Op een zeker punt in mijn loopbaan heb ik me moeten bemoeien met de “Intellectual Property Rights” van Bluetooth, omdat een van de uitvinders onder ons dak zat.