De brug van Westpoort

Dit weekend stond ze eindelijk eens niet meer omhoog, de nieuwe ophaalbrug over het Hoendiep ter ontsluiting van het bedrijventerrein Westpoort.

KONICA MINOLTA DIGITAL CAMERA

KONICA MINOLTA DIGITAL CAMERA

KONICA MINOLTA DIGITAL CAMERA

KONICA MINOLTA DIGITAL CAMERA

Vinden we haar mooi, eigenlijk?


20 reacties on “De brug van Westpoort”

  1. catthy schreef:

    Ben er niet weg van

  2. Bert schreef:

    Ik vind hem heel mooi.

  3. Hendrik schreef:

    Ik vind de brug werkelijk mooi, strak van lijn en nu nog zo mooi wit. Prachtige vorm.

  4. Roel schreef:

    De vorm is niks mis mee, maar waarom altijd spierwit? Ja, wit reflecteert zonlicht beter en het is goedkoper. Een licht “dazzle pattern” zou me wel eens leuk lijken om zo’n brug.

  5. aargh schreef:

    Het is typisch weer zo’n brug die men mooi hoort te vinden.

  6. Eric K. schreef:

    Niks mis mee.

  7. Anton Scheepstra schreef:

    De brug ziet eruit als een knieval. De vraag is: waarvoor? Mooi is ie in mijn ogen wel.

  8. Henk Landkroon schreef:

    Word door ons bediend, wist je dat Harry!!

  9. Wieke schreef:

    Tja. Voor een lelijk ding als dit type brug vind ik ‘m wel okee.

  10. Gelkinghe schreef:

    @Henk,
    Ik weet dat het industrieterrein van de gemeente GRoningen is. Monument & Materiaal heeft er ook archeologische opgegravingen verricht:
    http://gelkinghe.web-log.nl/gelkinghe/2007/05/naar_matsloot.html
    http://gelkinghe.web-log.nl/gelkinghe/2007/05/naar_matsloot_o.html
    Dus zal de brug dan ook wel van de gemeente Groningen zijn, is mijn conclusie.
    Maar hoe vind je haar eruit zien?

  11. It is aai schreef:

    Ik vind het een erg mooie brug!

  12. Michiel schreef:

    Mooi! Dit soort dingen worden vaak lelijk gemaakt om maar anders te zijn maar dit is daar een duidelijke uitzondering op.

  13. Henk Landkroon schreef:

    Goed, mooi en functioneel in het landschap erom heen, open en industrieel!!
    Alleen het ligt een beetje verweggiestan, vanuit de stad

  14. Jos schreef:

    Kom uit Rotterdam dus doet met denken aan Zadkine.

  15. Jan K. schreef:

    Ik vind het een zeer geslaagd ontwerp.

  16. Rob schreef:

    Mooi. Vormen de twee bruggen de W van Westpoort?

  17. Gelkinghe schreef:

    @Rob,
    Daar zeg je wat. Ik weet niet of die W-vorm er expres is ingelegd.

  18. Irene schreef:

    Een hurkende brug, hm. In elk geval interessanter dan een rechte.

  19. Jan Hielke schreef:

    Ja, maar wel een beetje wit.


Mijn gedachten hierbij zijn:

Deze site gebruikt Akismet om spam te bestrijden. Ontdek hoe de data van je reactie verwerkt wordt.