Paasbeste sigaar

Paasbeste sigaar Senator NvhN 19 april 1957

Intussen is die sigaar op een onmogelijke manier in die rokersmond gehangen, of niet?

Bron:  Nieuwsblad van het Noorden 19 april 1957

4 reacties on “Paasbeste sigaar”

  1. Ton Andringa, Gasselte schreef:

    Knap kostbaar rokertje toen in april 1957.
    In 1957 kreeg ik op mijn 19e met HBSa op zak bij Reinier Muller in Stad: 25 gulden per week. Een bolknak van Senator kostte me dus zowat een honderdste weekloon.

    April 2013 bedraagt het minimum (!) weekloon voor een 19 jarige: 180 euro. dus zou navenant het sigaartje 1 euro 80 moeten kosten.Momenteel steek je er een op voor 20 à 30 eurocent.
    Goede welvaartsindicator tijdens onze crisis, die bolknak.

  2. Ton Andringa, Gasselte schreef:

    Trouwens die sigaar in de advertentie hangt ook weer niet zo onmogelijk in die mond. Een afgebroken lucifer in het mondstuk; een stukje laten uitsteken en tussen de tanden klemmen. Voila.

  3. reina schreef:

    Of is het een kwestie van: ik rookte wel (hash) maar inhaleerde niet. De man van deze uitspraak had wel meer van die Cruijfiaanse uitdrukkingen, zoals : read my lips, I never had.. enz.. Bij nader inzien, hij had ook wat met sigaren!


Mijn gedachten hierbij zijn:

