Domme praat van iemand die beter zou moeten weten

discussie

Discussie tussen twee eindredacteuren: Marco in ’t Veldt van het Harener Weekblad (NDC) valt me bij; Martin Cusiel van o.a. rtv Noord en Dvhn (NDC) valt me af. Over de schampere tweet van de laatste wil ik het hier even hebben.

Cusiel vindt het maar aandachttrekkerij van mij. Nou leven media en bijgevolg Martin Cusiel van de aandachttrekkerij, want zonder persberichten van allerlei aandacht trekkende personen, instanties en evenementen zouden media met een tamelijk beperkt nieuwsaanbod zitten. Ik neem dan ook aan dat Cusiel hier niets mee te maken wil hebben en doorlopend op zoek is naar geheel en al eigen nieuws. Zijn productie in deze zie ik met belangstelling tegemoet.  Overigens zou Cusiel consequent zijn, als hij die aandachttrekkerij ook bij zijn broodheren zou afkeuren. Deze vallen ons namelijk doorlopend lastig met al hun reclame.

Martin Cusiel vindt verder dat de kwestie héél gemakkelijk met een factuur viel op te lossen. Maar waar stuur je de factuur heen in het geval van De Oude Doos? Op die vraag blijft Cusiel het antwoord vooralsnog schuldig.

En, nog een interessante vraag: hoeveel hou je uiteindelijk over van zo’n factuur? Van een kennis die een rekening wegens geroofd intellectueel eigendom niet betaald kreeg door nota bene een bij Cusiel zéér bekende krant, en die er na meerdere vergeefse aanmaningen uiteindelijk toe besloot een incassobureau op te zetten, weet ik hoeveel hij kreeg, na aftrek van alle kosten: bizar weinig.

Domme praat dus, van Martin Cusiel. En daar wilde ik inderdaad even de aandacht op vestigen.

One Comment on “Domme praat van iemand die beter zou moeten weten”

  1. Hendrika schreef:

    Het is terecht dat je dit ongevraagde gejat op internet aan de orde stelt. Het is maar een kleine moeite om te vragen of iemand iets – met bronvermelding(!) – mag gebruiken voor niet-commerciële doeleinden.


Mijn gedachten hierbij zijn:

