Sanoma’s janboel eindelijk hersteld

Vandaag kwam een eind aan een operatie die ruim twee jaar geleden begon en die bestond uit:

  • Het importeren en centreren van ca. 3200 plaatjes in de oude Gelkinghe logs (1 juli 2005-23 augustus 2011) die even eerder hier in Groninganus geïmporteerd waren;
  • Het zoveel mogelijk weer embedden van de filmpjes in de hier opgenomen ouwe Gelkinghe-logs;
  • Het herstellen van alle in de pastei gevallen diakritische tekens in de ouwe Gelkinghe logs;
  • Het ervoor zorgen dat dat de links in die logs wederom nieuwe vensters openen;
  • Het vervangen van de uiteraard niet meer werkende interne Gelkinghe-links in interne Groninganus-links;
  • Met als extraatjes het klein zetten van alle kapitale koppen  – zodat ik goed kon bijhouden wat al gebeurd was en wat niet – en het aanpassen van alle citaten aan de Groninganus-layout.

Bij deze operatie zijn ongeveer 800 van de ca. 4000 Gelkinghe-logjes gesneuveld (dus 20 %). Het betreft vooral aangeklede, maar niet meer werkende linkdumps, naast muzieklogjes waarbij de ingesloten YouTube- of andere filmpjes niet of niet vlug genoeg weer te vinden waren. Polemica heb ik laten staan.

Hiermee is de verschrikkelijke janboel die Sanoma/Web-log destijds afleverde, voor wat betreft de Gelkinghe-logs hersteld en zijn die logs integraal opgenomen in Groninganus. Waar ik nog diakritische pastei in reacties aantref, zal ik die nog wel herstellen. Alleen staat dan bij de reacties van mezelf uit de periode 2005-2011 nog de naam Gelkinghe, in plaats van Groninganus. Dit ook te veranderen, zou me echter teveel tijd gaan kosten.

6 reacties on “Sanoma’s janboel eindelijk hersteld”

  1. Hendrika schreef:

    Ik ben ooit aan de operatie begonnen, maar ’t is me veel te veel werk, geen tijd voor. Jammer maar helaas… .

    • martenfokkens schreef:

      Het gaat mij net zo. Ik ga daar geen tijd meer aan besteden.
      Alle oude berichten staan er nog wel, maar de foto’s zijn weg.
      Maar knap van jou, dat jij wel die moed had:-)

  2. Ximaar schreef:

    Het meeste heb ik hersteld, op ongeveer 200 berichten na. Af en toe doe ik er een paar als ik er tegenaan loop. Maar ik weet ook dat weinig mensen die oude berichten lezen.

    Bij wegminlog was ik trouwens bezig om een tiental fietsverhalen van mijn website over te zetten en aan te passen. Die stonden bij FOL en die ging 5 jaar eerder failliet.

  3. Knap werk! Zo zie je maar weer, uiteindelijk wint de aanhouder toch.

  4. Peter schreef:

    Doorzetter hoor, dat was veel werk aan de toch relatief jonge geschiedenis!

  5. Rob Alberts schreef:

    Jammer dat veel bloggers zijn overgestapt naar Facebook vanwege de Sanoma-problemen.

    Zomerse groet,


Mijn gedachten hierbij zijn:

