Eerelman in het archief – het item op TV Noord

8 reacties on “Eerelman in het archief – het item op TV Noord”

  1. martenfokkens schreef:

    Leuk. Ik had het gisteren al gezien op Noord, hoewel ik daar meestal niet naar kijk. Maar nu ik het nog eens weer zie, valt het me op dat je wel een beetje op Otto Eerelman lijkt:-)

  2. Wieneke schreef:

    Wat leuk om jou nu eens te zien en te horen. Je praat helemaal niet Gronings 🙂

    • groninganus schreef:

      Ik verbaas me zelf ook wel over mijn accent.

      • Wieneke schreef:

        Dat valt echt mee, hoor. Ik vind als ex-Randstedelinge, dat je prima Nederlands spreekt, maar toch kan ik het accentje niet helemaal thuisbrengen. Het is niet Gronings, het is niet Drents….. en Fries al helemaal niet. Wat zeggen de geleerden ervan? 😉

  3. anoniem schreef:

    Een typisch Perton-accent misschien. Ik zat al te wachten op een erkenning op Noord-radio of TV, leuk je op het beeld te zien. Typisch Noord-Nederlandse nuchterheid: “wie kopen een schilderij woarop elk en ain ken zain wat het veurstelt, Wat een onzin, een schilderij moej nait oetleggen mouten, dan is t ja weggooid geld”. Zie opbrengst schilderij Mondriaan, dat heeft een hele uitleg over het juiste kleurtje rood, blauw en geel niet te vergeten nodig, terwijl je denkt dat een ambachtsschoolleerling het in een uurtje tekenles gemaakt heeft. Over die kleuren en de maten van de oppervlakten is heel lang nagedacht, schijnt het. Groninger elite hield de hand op de knip, een Ploegschilderij kopen was immers een gok, bleef de liefde voor dit type schilderwerk bestaan of dichtte je na een tiental jaren een gat in het dakbeschot er mee? Kijk eens naar het plafond van de dorpskerk van Eelde, de schilder is waarschijnlijk Herman Collenius. Overigens, de kerk heeft een grote blauwe klokwijzerplaat aan de Hoofdweg en toren en kerk dragen een ? en een paard, dus niet alleen de Martini heeft een paard in top. Reina

  4. aargh schreef:

    Ha, de windhond!


Mijn gedachten hierbij zijn:

