Variabele maximum snelheid

Laatst fotografeerde ik een verkeersbord met reliëf langs de Bruilweering:

001 - 2015-05-23 012

Heb naderhand nog zwaar zitten prakkezeren over dat opgebrachte plaatje waar de nul op staat. Wat voor zin heeft het om door het wegnemen van dat plaatje met dat tweede cijfer te variëren? Bij gelijkblijvende cijfergrootte zou de bandbreedte qua snelheid toch slechts 30 à 39 kilometer per uur zijn?

Het raadsel werd vanavond opgelost. De nul blijft gelijk, maar door het bordje langs een scharnier om te slaan, ontstaat een iets hogere standaard-snelheid:

002

Met een beetje goede wil, echter, lijkt 350 ook wel haalbaar:

003

6 reacties on “Variabele maximum snelheid”

  1. H. Torenbeek schreef:

    Verschillende snelheden zouden mogelijk zijn geweest. En wie beslist daar over.
    Jij dus, en je hebt de 50 laten staan :-))
    De volgende gast denkt dat te snel, en maakt er subiet weer 30 van…. eh eh.

  2. Ik zal mijn verkeersbordoloog (Harry Fluks) erop attenderen. Hij heeft vast wel een virtuele collectie bijzondere verkeersborden. Weet niet of ie dit principe al kent. Maar het nut ontgaat mij. In een bepaalde zone heeft men reden om het tot 30- óf 50km-zone te willen bestempelen. Waarom zou men daarmee willen kunnen variëren?

  3. Wieneke schreef:

    Zo’n raadsel zou mij de nachtrust kosten, maar gelukkig heb jij het opgelost 😉

  4. Rob Alberts schreef:

    Hoeveel mensen zullen met vliegende spoed hieraan voorbij gaan?

    Leuk dat jij het toch op de foto hebt vastgelegd.

    Zomerse groet,


Mijn gedachten hierbij zijn:

