Fazant vlucht net op tijd voor vos

Zag gisteravond een beest op hoge poten door een Onlander hooiland huppelen. Dacht nog: “Wat een rare kat”, toen ik me ineens realiseerde dat het een vos was. Had helaas net mijn camera uitgeschakeld, zodat ik er wat laat op in kon zoomen. Leek hij eerst voor me weg te vluchten, hij nam een  bocht en rende op een fazant af:

2015-07-11 078

Gecropped:
2015-07-11 078b

De fazant, ook niet gek, nam met een fraaie boog de vlucht over de belendende sloot. Hij is hier rechtsboven nog net in beeld:

2015-07-11 079

Dit was de tweede keer dat ik een vos op een fazant zag azen. De eerste keer was tussen Slochteren en Harkstede.

4 reacties on “Fazant vlucht net op tijd voor vos”

  1. Wat een geweldig treffen weer, jammer dat je wat laat in de gaten had wat het was.

  2. Wieneke schreef:

    Geweldig. Wat een mooie dieren zijn dat toch. Een beetje fazant lacht een vos gewoon uit.

  3. Jetskefotografie schreef:

    Tsja je kunt ook niet altijd met de camera standby rondlopen voor het geval je een vos achter een fazant aan ziet rennen.
    Ik vind dit overigens al hele knappe opnames. En de gecropte foto lijkt zo mooi op een werk van Rien Poortvliet. 😉

  4. Maartje schreef:

    Super shot Harry!


Mijn gedachten hierbij zijn:

