Onlander avondrondje

Bij het Stobbenven- of oerwoldmonument, Hooiweg Roderwolde:
2015-08-03 009
Ik verbeeld me dat die palen er minder regelmatig bijstaan dan eigenlijk de bedoeling is en dat sommige ietwat scheef zijn gaan hangen door de storm van laatst. Een foto uit eenzelfde hoek heb ik niet. Deze, van twee jaar geleden, is het enige vergelijkingsmateriaal:
2015-08-03 010 Was 2013-05-27 - 048
Stukje kitsch dat zo op de cover van een fantasyroman zou passen:
2015-08-03 017
En deze boom kreeg wat Van Goghiaans over zich:
2015-08-03 023

2 reacties on “Onlander avondrondje”

  1. Peter schreef:

    Titel van de fantasyroman: De Onlandwachters

  2. anoniem schreef:

    Idioot die lange latten met eikenbladeren, slaat nergens op, niet op een oerbos en ook niet echt modern, want de bladen zijn natuurgetrouw-ig. Ik vind het een verkeerde vorm van oud met nieuw combineren, het voegt niets toe, in tegendeel, het doet eerder afbreuk aan het doel de Onlanden zoveel mogelijk in oude staat terug te brengen. Als nou alle dieren, die er vroeger huisden weer terugkomen zijn ze op de goede weg en dan maar hopen dat de volgende storm deze “bomen” voorgoed vernield, zijn we van die rotzooi af. Ik heb veel mooiere en direct te begrijpen monumenten gezien in bladvorm, maar ja, ik hou van duidelijk en natuurgetrouw, anderen meer van kubisme en Karel Appel in zijn latere jaren. Overigens, de otters hadden er vroeger hun jachtterrein, net als de vos, en reeen liepen er ook volop, Nu maar hopen dat de koeien er hun vlaaien rijkelijk laten vallen, daar leven heel wat vliegen en kevers van en die worden weer gegeten door de steeds zeldzamer wordende vogelsoorten. Ook zo verbaasd dat na het injecteren van mest en het opstallen van vee het hele jaar door weidevogels zo achter uit gaan? Waar zou dat nou mede van komen? Reina


Mijn gedachten hierbij zijn:

