Naar Hoogeveen via Norg en Dwingeloo

De rit begon vrij gruwelijk. Ik besloot over de ongebruikte busbaan langs de Groningerweg naar Peize te rijden en aan de kant geschoven lag daar een kapotgereden vos. Heb er foto’s van gemaakt en wilde er eigenlijk wel een van tonen, maar aan de andere kant knal je daar mensen mee voor de kop en bovendien: welk doel dien je daarmee? Hier geen foto van de dode vos derhalve. Tè confronterend.

Selfie-station, Peizerwold:
010
Zowaar wat bloeiende heide bij de Bunnerveenseweg (later op het Dwingelerveld zag ik niets):
015
Bord bij Norg dat begrip probeert te kweken voor de teelt van snijmaïs.
017
Begroeid golfplaten dak bij Norg:
019
Vertier voor snelfietsers in Norg:
021
Slakje tussen de brempeulen vlakbij Huis ter Heide:
026
Deels terneergeslagen korenveld bij Smilde:
031
‘De ontmoeting’, beeld van Tine Mersmann op de oostelijke wal van de Drentse Hoofdvaart bij Hoogersmilde:
036
Bloeiende hortensia tegen een donkere schuur:
041
De Venesluis:045
Geeuwenbrug:
049
De schuur van het jaar staat in Geeuwenbrug:
055
Bij Leggeloo:
057
In de buurt van Eursinge deze wipkar:
074
Krom weglopende sloot met roodbont vee bij Hoogeveen:
076
De Huishoud- en Industrieschool waar mijn moeder heenging, staat te huur (Pesserstraat, Hoogeveen):
080

4 reacties on “Naar Hoogeveen via Norg en Dwingeloo”

  1. Frans van Woerkom schreef:

    Ik wil ook altijd wel graag weten wat er rondom mijn dorp op het land staat en waar het voor bedoeld is. Net zoals ik altijd graag wil weten wat er bijzonder is aan een gebouw, brug, waterweg, productiebosje of wintervoedselveldje van de ANOG. Of met die bordjes begrip wordt gekweekt, betwijfel ik. Er is nog heel wat nodig voor die snijmais in de supermarkt of op je bord ligt, meestal in de vorm van pakken melk of stukken rundvlees. En ik geloof nooit dat die borden de gemiddelde consument uitleggen waarom ze in Frankrijk of België door boze boeren worden opgehouden. Maar verder vol lof over educatieve bordjes.

    Overigens weer een prachtige reportage!

  2. Wieneke schreef:

    Wat zou je nu eens kunnen vestigen in die huishoudschool? Ik weet het al: een huishoudschool, want ze hadden dat instituut nooit moeten afschaffen. Dames, die ooit de huishoudschool hebben gedaan hebben daar hun leven lang plezier van gehad. Uiteraard moet het wel moderner, maar dat lijkt me geen probleem.

  3. Hans schreef:

    Zat er rode verf op die geplette vos,dan komt dat van een rode Ford Mustang, wiens bestuurder de busbaan gebruikt ,om met zeer hoge snelheden het verkeer in te halen.

  4. anoniem schreef:

    Reken maar dat zulke spiegels als op jouw selfie station aan het Peizerwold al menig paard-en-wagen koetsier en tractorbestuurder behoedt heeft voor een botsing met het haaks op zijn oprijlaan voortrazende wegverkeer. Die rode schim die in Hoogkerk af en toe met gierende banden voorbijschiet, zou dat dan een Ford Mustang zijn? Kan het nooit goed zien, is altijd te snel voorbij, berg je achter een muur als je de banden hoort gieren, wel met de muur tussen jou en de auto natuurlijk. Reina


Mijn gedachten hierbij zijn:

