Wat betreft ‘de drol’ van Armando

Over smaak valt niet te twisten – neemt niet weg dat ik dat beeld van Armando ook niet mooi vind.

Het beeld behaagt in elk geval niet. Veel mensen zijn van mening dat kunst moet behagen. Wat dat betreft ben ik toch wel een andere mening toegedaan. Kunst mag je ook een knal voor de kop geven. Maar of zo’n omgeving als rond dit beeld daar nu zo geschikt voor is?

Armando zou toch moeten kunnen uitleggen wat hij beoogt met dat beeld op die plek. Dat bedoel ik zowel voor hemzelf als rtv Noord-Holland. Wat het medium valt te verwijten is dat het hem onverhoeds de microfoon voor de neus duwt. Proletenmanieren zijn dat en ze tieren welig in het huidige medialandschap.

One Comment on “Wat betreft ‘de drol’ van Armando”

  1. Harmien schreef:

    Ik ontving jaren geleden eens een ansichtkaart waarop een drol met een Nederlands vlaggetje er op.
    Het onderschrift toonde : ‘Holland, drolland’….
    De begroeting maande aan om niet met open schoenen door de stadsparken te lopen.
    Is dit kunststuk ook zo’n soort waarschuwing misschien?


Mijn gedachten hierbij zijn:

