Zwarte Piet en de Kijkcijfertjes

Emigrant constateert een opleving in de belangstelling, en dat nog wel in augustus, voor een Zwarte Pietlogje dat hij ooit schreef.

Zijn constatering gaf me aanleiding om eens naar de stats van mijn eigen Zwarte Pietlogje te kijken. In mei was er al een oplevinkje, maar augustus vertoont tot nu toe eigenlijk weinig bijzonders.

Interessanter vind ik dan de cijfers over een heel jaar. Mijn Zwarte Pietlogje dateert van begin november 2013 en de statistieken over 2014, na het luwen van de initiële storm, zien er zo uit:

stats Piet

Conclusie: In het voorjaar denkt men het minst aan Zwarte Piet. Men schijnt dan iets anders aan het hoofd te hebben. In de omringende maanden december tot en met augustus suddert de belangstelling op een iets hoger, maar toch vrij laag peil, terwijl de Piet-interesse na een aanloopje in september pas goed op stoom komt in oktober en vooral november, dus zo’n beetje rond de aankomst van de Goedheiligman en zijn helpers.

 

2 reacties on “Zwarte Piet en de Kijkcijfertjes”

  1. Hendrika schreef:

    Dat komt omdat de pepernoten weer in de winkelschappen liggen.


Mijn gedachten hierbij zijn:

