Verpozen bij de Hoge Vier

2015-09-15 006

Het verbaasde me al dat een graafmachine gister de bult ter plaatse slechtte. Vanochtend bleek er een spiksplinternieuw bankje op die plek te staan, zo’n beetje halverwege het nieuwe fietspad tussen Hoogkerk en Stad. Er kwam nog een rond tafeltje bij, en een informatiebord over de Hoge Vier, oftewel de vier veenterpjes die in de omgeving zijn aangetroffen.

Het nieuwe straatmeubilair is gemaakt naar een ontwerp van Reinier van den Berg uit (sinds kort) Aduard. Hij stond er zelf ook bij en bleek desgevraagd “heel tevreden”. Ook over het verdwijnen van de bult waarop het bankje aanvankelijk had moeten staan: “Ja gelukkig is die weg, want dat was wel zo’n onzin, die bult”.

Eerder haalde ik een vrouw in die met haar aangelijnde hond op het pad wandelde. Ze had een doorzichtig plastic zakje in de hand en raapte her en der wat rommel op, die ze in het zakje stopte. Inderdaad wordt er nogal wat rotzooi weggegooid, wat extra opvalt langs zo’n nieuw pad. Had zelf ook al eens het idee gehad om die rommel op te rapen, maar dat  natuurlijk niet uitgevoerd. Terwijl de ontwerper en ik stonden te praten kwam deze vrouw voorbij. Even later haalde ik haar weer in en heb ik haar maar bedankt namens de gebruikers van het fietspad, wat me een glimlach van oor tot oor opleverde.

Overigens is er nog steeds geen naam voor het fietspad. De straatnamencommissie denkt er al sinds begin dit jaar over na. Moeilijk hoor, zo’n naam.

Naschrift woensdag 16 september:

Het tafeltje en het infobordje staan er inmiddels ook bij:

2015-09-16 006

2015-09-16 002

Update donderdag 17 september:

Vanavond een mailtje van de gemeente dat de padnaam medio oktober onthuld wordt. Volgens die mail moet het informatiebord er nog worden neergezet…

4 reacties on “Verpozen bij de Hoge Vier”

  1. aargh schreef:

    De grond was daar onlangs overal verarmd met een grote hoeveelheid zand om wilde bloemen een kans te geven, nu die bult zwarte grond is uitgesmeerd vrees ik dat we rond dat bankje een kweek-perzikkruidplantage krijgen. Het bankje is fraai maar het lijkt me erg koud aan de kont. Wat beschuttend groen in de rug zou ook wel stimuleren om er daadwerkelijk op te gaan zitten. Als dat tenminste de bedoeling is.

  2. moniekbaars schreef:

    Ik kan nu aan niets anders meer denken dan aan een mogelijke naam voor het pad. Bedankt!


Mijn gedachten hierbij zijn:

