Een smeue pokkel op het perron

Vanochtend op het Groninger Hoofdstation, enige minuten  voor het vertrek van mijn trein. Een medepassagier, mogelijk op weg naar een hardloopwedstrijd, gaat nog even ongegeneerd rekken en strekken op het perron:
2015-10-25 137
Teenpunten aanraken met vingertoppen – volgens mij smokkelt hij hier wel een beetje met die gebogen benen van hem:
2015-10-25 139
Een stuk of wat push-ups, ach ja, die kunnen er ook nog wel bij:
2015-10-25 142
En dan nog even met de heupen draaien, linksom en rechtsom. Watzienik? – de prijs hangt al om zijn nek!:
2015-10-25 143

En hup, daar springt hij op het vertreksignaal de trein weer in.

(Inderdaad, het raam was erg vies.)

 

7 reacties on “Een smeue pokkel op het perron”

  1. Lars Sanders schreef:

    Wel om moeten gniffelen, door de knieën gaan bij een voorwaartse strek…patser 😉

  2. Wieneke schreef:

    Ik mag dat wel, iemand die gewoon lekker zijn sportieve gangetje gaat en zich nergens wat van aantrekt.

  3. Wieneke schreef:

    Is smeu hetzelfde als sneu? En wat is in vredesnaam een pokkel?

  4. Jos schreef:

    Hee, dat is een leuke: smeu. Verbastering van smui? Of is smui verbastering van smeu? Of is smui meer Stads en Oost-Gronings en smeu Hogelandsters, Westerkwartiers? Of…?

    • Petra schreef:

      Jos, ik ben een Hogelandster en bij ons was het “smui” (ik gebruik het nog steeds).
      Ik zag de link wel tussen beide woorden, maar pas nádat ik me eerst nog verkeken had (inderdaad, ik las “sneu”).


Mijn gedachten hierbij zijn:

