Grondoperatie torenvalk op bult waternavel

Fietsend langs het laaggelegen Hegepad, zag ik een vogel, die draaide en nog eens draaide op een bult uit de sloot opgebaggerde, maar niet weggehaalde waternavel. Eerst dacht ik dat het een duif was. Maar daar bleek-ie toch iets te groot voor. Daarna realiseerde ik me dat het een torenvalk was, druk bezig aan zeg maar een grondoperatie:

2015-10-31 025
In studieuze houding:
2015-10-31 026
Verhip, ik ben gezien:
2015-10-31 027

Helaas moest ik zo nodig wat dichterbij komen, dus het beest merkte me op en vloog weg.

Heb nog even gekeken waar het ‘t zo druk mee had – in de bult waternavel zaten wat muizenholletjes:
2015-10-31 040

4 reacties on “Grondoperatie torenvalk op bult waternavel”

  1. H. Torenbeek schreef:

    Jij evenals de torenvalk, hebt wel een arends oog om dit allemaal op te merken.
    Prachtig gezien. Prachtige vogel,

  2. Hij heeft het nog lang volgehouden, want je was zo te zien meteen al niet zo ver bij hem vandaan. Mooie waarneming!

  3. groninganus schreef:

    Dank! De afstand zal ongeveer 25 à 30 meter geweest zijn.

  4. aargh schreef:

    Mooi zeg, wat leuk dat je de torenvalk daar betrapte, ik heb er alleen kraaien bezig gezien, er zal wel van alles leven in die bulten. De holletjes intrigeren me, ze lijken wel groot voor muizen.


Mijn gedachten hierbij zijn:

