De l van tel. ontbreekt

De stempels van mijn vader lagen op een donker, moeilijk toegankelijk plekje in de overvolle provisiekast van mijn moeder.

Mijn vader was boekhouder, hij had een eigen administratiekantoor. Eerst vooral voor boeren in de wijde omgeving, later kwamen er meer  middenstanders in het klantenbestand.

Stempels met hele cijfers en breuken:
007
Ze waren zeker tien jaar niet gebruikt, maar gaven nog af:
008
Allerlei korte boodschappen voor fiscus en klant:
010
Er zat ook een regeltje loodzetsel bij met het telefoonnumer van zijn kantoor (en ons huis). De 1 kwam ervoor toen elk abonneenummer in het dorp viercijferig werd (ergens begin jaren zeventig?) De l van Tel. ontbreekt.
020 was 18

One Comment on “De l van tel. ontbreekt”

  1. Frans van Woerkom schreef:

    Ik denk dat je vader begin 1975 die l van Tel. een stukje opschoof.


Mijn gedachten hierbij zijn:

