Salon der geweigerden

Bij het archiveren van mijn foto’s van oktober, kwam ik er een stuk of wat tegen die op de een of andere manier niet pasten in logjes. Hierbij plaats ik ze alsnog.

Kaardebollen tussen Den Horn en Zuidhorn:
2015-10-24 078
Suikerbieten en kalksteen (Vierverlaten);
2015-10-24 104
De Groninger Zuiderhaven:
2015-10-25 131
Sloten bij de Piccardthof
2015-10-31 015
Mennistenhemel:
2015-10-31 020

15 reacties on “Salon der geweigerden”

  1. Ton Andringa, Gasselte schreef:

    Hoezo is Hoge der A een Mennistenhemel? Stuk mie dat is eevm oet.

  2. Ton Andringa, Gasselte schreef:

    Zeer bedankt;weer een verrijking van mijn kennis der Stad. Waar hadden ze hun Vermaning?

  3. kor feringa schreef:

    Doopsgezinden waren er in stad in vele soorten en maten (van orthodoxie en vrijzinnigheid): vanaf 1677 in de O. Boteringestraat; vanaf 1694 in de Pfalzersgang (Muurstraat) en vanaf 1700 in de Pelsterstraat (nu 31-35). Sinds 1815 een gezamenlijk kerkgebouw in de O.Boteringestraat. In de boerderijen ‘Vinckhuijs’ (nu Vinkhuizen) woonde in de 19e eeuw een groep uit Zwitserland afkomstige doopsgezinden. Zie op internet mijn ‘Stadsgeschiedenis van Groningen’.

  4. Jan de Jong schreef:

    Aibels schiere ploatjes man.

  5. aargh schreef:

    Mooie foto’s Harry.
    Die bieten en de stenen heb ik ook al een paar keer gefotografeerd, nooit iets mee gedaan. Al eens in de fabriek geweest? Ik vond het zeer de moeite waard, indrukwekkende machines, stank, lawaai, hitte, zo heerlijk echt allemaal.

  6. groninganus schreef:

    Ben twee keer in een voluit werkende suikerfabriek geweest, in 1986 in Groningen en een paar jaar geleden hier in Hoogkerk. Jammer genoeg mag je bij zulke rondleidingen niet fotograferen.

  7. Hendrika schreef:

    Ze zijn de moeite van het bekijken waard!

  8. Jos schreef:

    Stuk voor stuk topfotografie.


Mijn gedachten hierbij zijn:

