Twee briefhoofden van Henri Rots

Jaren 20, nog naadloos aansluitend bij de Amsterdamse School:
Rots inv. 13 a
Jaren 30. Eigenlijk was de letter waarin hij zijn naam goot nogal retro:
Rots inv. 13 b
Het aardige is natuurlijk het miniatuurtje van zijn pand aan de Westerhaven. Vergeleken bij de gelinkte Beeldbankfoto lijken de kleuren wel wat overdadig. Zelf bewoonde hij met zijn gezin de bovenwoning, waar hij kantoor aan huis hield:
Rots inv. 14 was 13 b v
Bron: RHC Groninger Archieven, Toegang 1948 (archief architect Henri Rots) inv.nr. 13: Voorbeelden van briefpapier etc.

One Comment on “Twee briefhoofden van Henri Rots”

  1. Bob Poppen schreef:

    Mooi, die eerste afbeelding; helemaal opgebouwd uit typografisch materiaal: lijnen en letters.
    Het doet mij denken aan mijn grafische opleiding, waarbij mijn leermeester nogal gecharmeerd was van de Amsterdamse School. Maar op de grafische school te Groningen kreeg ik o.a. les van Abe Kuipers [ https://www.stichtingbeeldlijn.nl/abe-kuipers-het-innerlijke-reservoir/ ] en dat was heel wat moderner.


Mijn gedachten hierbij zijn:

