Wolven in Stadspark en Nieuwstad

Had gisteravond zo’n pijn in mijn nek en linkerschouder, dat ik er moe van werd. Het hoofd draaien lukte nauwelijks, zelfs tandenpoetsen deed zeer. Gelukkig gaat het nu een stuk beter. En komt de energie terug.

’s Middags was ik nog even naar de stad geweest, via de uitloop van het Stadspark richting Groningerweg en de Bruilweering. Daar zag ik de eerste wolf, de Grote Boze van Disney, gefiguurzaagd op een schutting van een volkstuin:

002

Zijn buit bestaat mogelijk uit ganzen, bij de vijver vetgemest door een vrouw met een andere zak. Ze wierp handenvol brood uit. Onder haar capuchon had ze de krulspelden nog in:

011

Het doel van de reis was Forma Aktua, waar werk te zien is van oprichter Henri de Wolf, zoals dit affiche uit 1981:

014

Ook zijn Magnum Opus uit 1965 hangt er:

023

Ben ook nog even naar Winterwelvaart geweest, maar het was er helaas zo druk, dat ik het meteen voor gezien hield. De makke van kleinschalige festivals is, dat ze almaar groter moeten groeten.

 

Mijn gedachten hierbij zijn:

