De vakkenvullers van uw buurtsuper wensen u een smakelijke kerstdis

Bij de buurtsuper stonden vlak voor sluitingstijd wat vervelio’s te ginnegappen. Ze stootten vreemde oe-oe-oegeluiden uit in een ritmisch herhaalde toonreeks. Terwijl ik mijn fiets vlakbij de helverlichte deur en pal onder de beveiligingscamera dubbel en dwars op slot zette, slenterden ze achter me langs de supermarkt in. Bij de kassa kwam ik ze achterop, maar ik was de appelmoes vergeten en moest dus terug. Hun eerste ontmoeting met de caissière heb ik zodoende gemist.

Toen ik zelf bij de kassa stond, kwamen ze mij achterop. Nog even jolig als daarnet en opnieuw die vreemde oe-oe-oegeluiden uitstotend. Eentje nam duidelijk het voortouw: de stoere Jan, die er altijd bij zit.

Terwijl ik mijn boodschappen van de band opnam had ik er niet goed zicht op, maar ik hoorde de caissière aan het viertal vragen of ze eerder bij haar kassa waren geweest. Er klonk een volmondig ja. En of een van hen misschien verantwoordelijk was voor die condooms op de stoep. Het antwoord was dit keer ontkennend, dacht ik, want je hoorde het nauwelijks. Wel vernam ik de reactie van de caissière. Ze zei nogal luid dat zij die troep moest opruimen, namelijk.

Terwijl ik buiten de dubbele sloten van mijn fiets afhaalde, stapten de slungels de deur van de supermarkt uit. “Maar niet weer doen”, zei een van het stel tegen de anderen. “Ja, inderdaad”, beaamde een tweede: “Ik heb geen zin om mijn baantje te verliezen”.

2 reacties on “De vakkenvullers van uw buurtsuper wensen u een smakelijke kerstdis”

  1. Irene schreef:

    Achgoh, dus het komt allemaal best goed met zulke jongens. Die oeoe-geluiden en die ongein moeten er gewoon even uit, op die leeftijd.

  2. Wieneke schreef:

    Jongens zouden van hun zesde tot hun 24ste verjaardag gewoon ergens buitenaf opgesloten moeten worden. Je hebt er in die periode toch helemaal niks aan. 🙂


Mijn gedachten hierbij zijn:

