Ook in Hoogkerk schaatsen mensen op straat

Ben thuis aan het werk, want er rijdt geen bus en mijn botten waag ik er niet aan door te gaan fietsen. Had geen brood of warm eten meer in huis, anders dan wat soep. Ging daarom net even lopend naar de buurtsupermarkt, via de rijbanen van Zuiderweg en Jan Ensinglaan. De zijwegen zijn dusdanig met ijs bezet, dat mensen erop schaatsen:

2016-01-05 001

2016-01-05 004

2016-01-05 007

2016-01-05 008

Overigens nauwelijks ijzel in de bomen, wat in 1987 tal van takken deed breken.

7 reacties on “Ook in Hoogkerk schaatsen mensen op straat”

  1. Hendrika schreef:

    Van de nood een deugd maken, er zit niets anders op. Hier is het ook spekglad.

  2. Ik heb het ook niet zo op die ijzel. Verder dan de tuin heb ik me niet gewaagd.
    Veel kinderen die vandaag op straat hebben geschaatst, zullen hier nog lang in geuren en kleuren over kunnen vertellen. Dat heeft dan wel weer wat.

  3. Martijn schreef:

    Je hebt van die rubber frames met spikes die je onder je schoenen kunt klemmen. Daarmee liep ik vandaag fluitend over de spiegelgladde straten, zonder enig probleem. Ik zag maar weining mensen met die dingen, maar was blij dat ik ze had.

  4. harmien torenbeek schreef:

    En nergens zie je jongens ijshockey spelen……

  5. Jetskefotografie schreef:

    Volgende keer toch maar wat in de diepvries doen?
    Bijzonder gezicht deze schaatsende mensen. De ene week praten we nog over de zachte winter en het gegeven dat we weer niet kunnen schaatsen en dan …. een week later schaatsen we op straat. Het kan verkeren.

    • harmien torenbeek schreef:

      Ja, en niet alleen in de diepvries. maar ook de nodige blik maaltijden opslaan, want als de stroom uitvalt zijn vrieskast en koelkast nutteloos.
      Honger maakt rauwe bonen zoet….


Mijn gedachten hierbij zijn:

