Een dagje naar de stad

Deze boer tussen Hoogkerk en Halfweg heeft zijn schaapjes niet op het droge:
2016-02-13 002
Voor Stad & Lande foto’s gemaakt in GRID,  het Grafisch Museum dat naar de Sint Jansstraat verhuisd is. Soms is een flits wel mooi:
2016-02-13 029
Letters op het atelier van Hendrik Nicolaas Werkman:
2016-02-13 051
Druksel:
2016-02-13 058
Nog veel meer druksels:
2016-02-13 060
Tussendoor wilde ik even naar het pas geopende kattencafé aan de Oude Ebbingestraat, maar er hing een bordje voor de deur: “VOL! Vandaag alleen reserveringen. Sorry.”
2016-02-13 081
Dan maar meteen naar het archief. Onderweg veel lawaai op de Zuiderhaven. De Gyas-Hunzerace zat eraan te komen:
2016-02-13 083
Wat dichterbij:
2016-02-13 084

8 reacties on “Een dagje naar de stad”

  1. Dat Grafisch Museum lijkt me nog wel eens een bezoekje waard.
    De flits op je eerste foto doet het inderdaad zeer goed.

  2. Zakina schreef:

    Mooi die foto met de flits er op. soms kan een flits inderdaad mooi zijn. Ik moet nog steeds naar het Grid in het huidige gebouw gaan kijken.
    Bijzonder dat, dat kattencafé zo’n succes is. Maar misschien omdat het nieuw is, maar kan ook zijn natuurlijk dat mensen het heel leuk vinden met de katten om hen heen.

  3. aargh schreef:

    Mooie foto van indrukwekkende machine, echt zoals een machine moet zijn met veel tandwielen en zuigers en lagers en weet ik hoe het allemaal heet. Modern Times!

  4. Mijn vader had zo’n Linotype in zijn bedrijf. Ik heb die als kind heel vaak in werking gezien. Later heeft hij meegeholpen aan het opzetten van het Grafisch Museum de Rabenhauptstraat.

  5. Bob Poppen schreef:

    Die Linotype zetmachine brengt oude herinneringen naar boven. Ik heb er jaren mee gewerkt, tot het lood werd vervangen door offset en de letterbakken op de Grote Markt te koop lagen. Aan het Grafisch Museum heb ik nog mijn collectie grafische studieboeken geschonken. Tientallen jaren later heb ik er enige boekbindcursussen gevolgd. Jammer dat men de naam Grafisch Museum heeft vervangen door GRID.

  6. Maartje schreef:

    Erg mooi die foto’s van het Grafisch Museum. Ik moet ook zeker het nieuwe onderkomen eens een bezoek brengen.

  7. Jos schreef:

    Een grid is bij mijn weten een mal; in minder letterlijke betekenis een concept.


Mijn gedachten hierbij zijn:

