Folder Perry geeft fraai tijdsbeeld van vroege sixties

In 1964 opende de judoreus Anton Geesink een filiaal van de sportieve zaak Perry van der Kar aan de Herestraat in Groningen. De zaak stond onder leiding van de lokaal even befaamde voetbalman Otto Bonsema, die er zijn eigen sportzaak voor opgaf. De nieuwe winkel was dan ook tamelijk groot – het bekende Hotel Willems werd ervoor verbouwd.

Ter gelegenheid van de opening ging er een folder rond, waarvan het RHC Groninger Archieven nog een exemplaar bezit. Het reclamedrukwerkje geeft een fraai tijdsbeeld van die optimistische era.

Destijds was de bikini nog maar pas in de mode:

1
De sportieve man als onderwatervisser met harpoen en leefnet. Volgens mij lijkt het model op de hoofdpersoon van een vrolijke detectiveserie:
2
Het ganse gezin in regenpakken van Noorse makelij:
3
Perry van der Kar deed ook in vrij duur speelgoed:
4

5 reacties on “Folder Perry geeft fraai tijdsbeeld van vroege sixties”

  1. Jos schreef:

    Magnum, Tom Selleck?.

  2. Jan schreef:

    Mijn eerste gedachte was toen ik de foto van de man zag: Bueno de Mesquita.

  3. Wieneke schreef:

    Net als Jan dacht ik ook meteen aan Bueno de Mesquita, die Appie (komt van Abraham, hij was van joodse afkomst) van voren heette.
    Als je de foto’s van hem uit die tijd bekijkt dan zou hij het best geweest kunnen zijn. Hij beunde bij, denk ik.

  4. Dat waren nog eens prijzen … 😉


Mijn gedachten hierbij zijn:

