Avontuurlijk haantje

Fietste vanmiddag een winderig rondje Peizermade-Eiteweert-Leegkerk. Een eind voorbij Eiteweert, vlakbij de baileybrug over het Peizerdiep, hoorde ik links van me in het voorbijgaan opeens een haan kraaien. En nog eens, nu achter me. Reed een eindje terug en zag in de ruigte een mooi krielhaantje rondscharrelen, ik denk een sebright. Hij was mensen gewend, want hij stapte rustig mijn richting uit, vermoedelijk in de verwachting van voer. Wellicht betreft het een weggelopen of gedumpt exemplaar, op die plek overigens een gemakkelijke prooi voor roofvogels. Toen ik wegfietste, begon hij opnieuw te kraaien. Hij wilde dat ik teruglkwam!

2016-03-27 004

2016-03-27 012

2016-03-27 016

2016-03-27 018

10 reacties on “Avontuurlijk haantje”

  1. Wout Sorgdrager schreef:

    De volgende wel voor me vangen hoor! Ik heb 2 schatten van kippen (moeder en dochter) en die zitten zo met hun beidjes af en toe wat verlegen. Wat meer kippen zou ik wel willen. Maar dan moet er wel een haantje langs komen.

  2. Simon schreef:

    …. en zo ontwikkelt zich op deze site een aardige vorm van relatiebemiddeling …..

  3. Wat een prachtige tekening heeft dat beestje!

  4. aargh schreef:

    Prachtig beestje! Op de eerste foto schijnt ook heel mooi de zon door zijn staartveren. Ik hoop dat hij het redt in z’n eentje.

  5. Moniek Baars schreef:

    Wat een mooi exemplaar!
    Ik dacht bij de titel eerst hele even dat je het over jezelf ging hebben 😉

  6. boomkruiper schreef:

    Dat staartje! 🙂

  7. Maartje schreef:

    Wat super mooie haan, hoe zou het nu met hem gaan?


Mijn gedachten hierbij zijn:

