Onlander avondrondje

Erg rustig qua fietsers, want noordnoordoostenwind en nog knap fris. Wel de eerste roerdomp gehoord aan de kant van de Hooiweg vlakbij de Onlanderdijk.

DSC04127

DSC04128

DSC04131

DSC04134

4 reacties on “Onlander avondrondje”

  1. Zo heerlijk rustig … mooi!

  2. Johanna schreef:

    Prachtige foto’s. Het geluid van de roerdomp hoop ik daar binnenkort ook weer eens te horen.

  3. fialas schreef:

    ontroerend is dat, de roep van de roerdomp, één keer gehoord aan een Baggersee ergens in het Duitse grensgebied, volgens mij komt hij bij ons niet voor.

  4. anoniem schreef:

    BBC Springwatch gaf de Engelse naam voor de roerdomp: Bittern. Geen nabootsing van het geluid in de naam en de pogingen van de presentatoren het geluid na te doen kwamen niet al te dicht in de buurt van het geluid van de roerdomp. Ik stelde tevreden vast, dat als je onze naam voor de vogel hardop zegt je het geluid altijd zult herkennen. Hoorde ze vroeger vaak in de buurt van Het Kleine Meertje en Kluivinghs Bos. Kleine meertje ligt aan de westkant van de weg van Eelderwolde naar Paterswolde, Paterswoldse Meer aan de oostkant. De westkant was denk ik voor roerdompen lucratiever qua broeden en voeden. Overigens, mooiste plekkie van Eel dat ik ken, het uutzicht over t kleine meertie vanof de straot. (en er bluien vaok huile grote waoterlelies, de echten.) Reina (ie kunt een Drent wel uut Drenthe haolen, maor ie haolt Dreent nooit uut een Dreent, al blief ik wel vrijwillig Grunneger).


Mijn gedachten hierbij zijn:

