Voorjaarsrondje Leek

Het ooievaarsnest in Peizermade, vlakbij het transferium Hoogkerk, wordt nu ook bewoond:
DSC04267
Rietvlakte in de Onlanden:
DSC04273
Een slang van vele tientallen meters in een Roderwolder sloot – coöperatieve glasvezelaanleg?
DSC04282
Weg tussen Roderwolde en Leek, nu met koploper:
DSC04292
Ouwe boomsingel bij Leek:
DSC04314
De tientjesdonateurs van Museum Nienoord konden vandaag gratis naar binnen:
DSC04325
Ik geloof dat ik daar met een schoolreisje op de lagere school voor het laatst naar een rijtuigenexpositie ben geweest.  Evocatie van een stelmaker aan het werk:
DSC04333
Vitrine met zilveren zwepen, o.a. die van de harddraverij in het Friese Tzum, 1741:
DSC04335
De nogal riant overkomende kamer van de paardenknecht, waar een roskam en brandijzers op tafel liggen:
DSC04344
Op de terugweg langs de Traansterweg:
DSC04365
Ook daar – een eend met een soort van pompon op de kop:
DSC04371
Diepgravend onderzoek naar de mogelijkheid om hoogspanningskabels ondergronds te brengen:
DSC04375

5 reacties on “Voorjaarsrondje Leek”

  1. Prachtig rondje weer. Voor mij is het ook lang geleden dat ik nog eens bij Nienoord ben geweest, denkelijk ook met een schoolreisje op de lagere school.
    Die koploper lijkt me gezien zijn houding toch eerder een achterblijver …

  2. Wieneke schreef:

    Die foto van de rietvlakte is echt super, Harry. Ik zag laatst ook zo’n pompon eend ergens. Ik hoorde toen dat het een oud ras is uit België. Misschien is hij/zij ontsnapt en heeft zich aangesloten bij andere eenden?

  3. fialas schreef:

    Vraag mij af of ze die hele handel onder de grond willen krijgen, lijkt me stug.

  4. Maartje schreef:

    Tjee, ik heb een heel grote inhaalslag moeten maken voor wat betreft je blog. Maar er zaten heel mooie foto’s bij. Ondergaande zonnen en ooievaars en uiteraard de haan, etc.
    Maar wat ook een bizar verhaal van ds Oostbroek, in het harnas gestorven zeggen ze wel. Ook al was het niet tijdens een toneelvoorstelling.


Mijn gedachten hierbij zijn:

