Vrijgezellenfeest op Bangeweer

DSC04382

Nu de lui van Old McDonalds er na één enkel winterseizoen al de bruin aan hebben gegeven, gaat een cateringbedrijf kennelijk feesten geven in de restaurantboerderij op Bangeweer.

Waarbij ik me afvraag of je die term rokjesdag zomaar mag gebruiken voor een commercieel initiatief. Hij is verzonnen door Martin Bril, vervolgens wegens algemene Anklang een soort van volkseigendom geworden, maar als je hem gebruikt om geld mee te verdienen, hebben de erven Bril wel recht op een vergoeding, volgens mij.

2 reacties on “Vrijgezellenfeest op Bangeweer”

  1. fialas schreef:

    Bril heeft helaas geen tijd gehad om die uitdrukking te deponeren. Maastricht had trouwens al 20 jaar geleden het woord Bloesjesdag, ’t Is maar waar de heren naar kijken. Ik ken een vrouw die iets terugdoet, ze zegt Bilnaaddag.

  2. Bert Visser schreef:

    De familie Buist van ‘Twijde Boest’ (de ouden) zou raar opkijken als ze zagen wat er nu weer met ‘hun’ boerderij gebeurt.


Mijn gedachten hierbij zijn:

