Kauwtjes plukken pony’s voor nesthaar

Ik zag vanochtend een heel stel zwarte vogels bovenop de pony’s bij het Hegepad zitten. Meende dat het kraaien waren, maar nu ik de foto groot zie, blijken het kauwtjes. Ze bleven nog mooi zitten toen ik mijn camera tevoorschijn haalde, maar de meeste vlogen op, toen iemand anders voorbij kwam. Toch heb ik er nog twee kunnen kieken. Beide hebben wat ponyhaar in de snavel, bij de een is het een klein plukje, bij de ander een stevige dot. Ze waren dus nesthaar aan het verzamelen:

DSC05089

4 reacties on “Kauwtjes plukken pony’s voor nesthaar”

  1. Mooi! Doet me denken aan een serie die ik vorig jaar maakte: http://tinyurl.com/h35w98j

  2. Wieneke schreef:

    Het zijn dus stoffeerders 🙂


Mijn gedachten hierbij zijn:

