Ommetje Eelde

Heen langs de Eelder Madijk. Er heerst een straffe frisse noordwestenwind. Voor me is van alles aan de hand:
DSC05326
En achter me ook:
DSC05333
Maar onderweg alleen een paar drupjes op mijn hoofd gehad, geen bui. Magisch vierkant bij de Boterdijk:
DSC05337
Rustig bij de Twee Provinciën:
DSC05338
Toch nog zeilers:
DSC05341
Het witte molentje in de polder Lappenvoort:
DSC05354
Bij Oosterbroek – bos met zachte groentinten:
DSC05358
Bij de waterburcht – Japanse sierkers op springen:
DSC05384
Ook terug langs de Eelder Madijk. Dat ging wat minder snel. De nieuwe hoogzit waarover ik van de week al een tweet voorbij zag komen:
DSC05392
Helaas mocht je er nog niet op. Daar heb ik me dit keer maar aan gehouden. Het is vlakbij de boerderij van Natuurmonumenten en ik had geen zin in een boze boswachter op mijn nek:
DSC05393
Insectenhotel in aanbouw achter de boerderij van Natuurmonumenten:
DSC05400
Drie buitjes in één shot:
DSC05404

11 reacties on “Ommetje Eelde”

  1. fialas schreef:

    de woeste schoonheid van Groninger land en luchten.

  2. Zakina schreef:

    Genieten dit 🙂

  3. Attie Tuin schreef:

    Weer heel mooi, is dat jou fiets Harry?, grappige fiets, zo zunder pakjedroager.

  4. anoniem schreef:

    fialas, het meeste was Drenthe, hoor. Wat betreft het magisch vierkant, ik ken deze! niet. Vaak was zo’n omhekte/omhaagde plek op de plaats waar vroeger een bron, een wel of een kolk/wiel was geweest, niet zichtbaar aan de begroeiing, maar onbetrouwbaar om op te lopen. Ook was het wel een plek waar vroeggeboren of doodgeboren vee of nuka’s (nuchtere, dus nog zogende, kalveren die waren doodgegaan werden begraven, inclusief huisdieren, scheelde in de kosten van de (latere) kadaverbak en het vee kon er door het hek niet grazen, je hooide er ook niet, dus geen verontreiniging. Reina

  5. Wieneke schreef:

    Met dit soort buiig weer heb je van die schitterende luchten. Ik vind ze in ‘ons’ noorden mooier dan op andere plekken in het land. Ik zit vaak gewoon vanuit huis te kijken naar hoe snel de hemel verandert. Vandaag is het ook weer raak. Zwarte luchten en dan even daarna felle opklaringen en witte wolken. Je hebt weer schitterende foto’s gemaakt.

  6. myx0r schreef:

    Haha, de boswachter van de Onlanden resideert eigenlijk maar zelden op de Madijk boederij, en als ie er is heeft ie het veel te druk met vergaderen om mannen van middelbare leeftijd van houten boomhutten af te sturen 😉

  7. Fijne serie weer, die indrukwekkende wolkenpartijen doen het weer goed boven het vlakke land.


Mijn gedachten hierbij zijn:

