Onlander ommetje

Boomstronk met zwammen:
DSC06489
De Hamersweg:
DSC06494
Bloeiende zuring:
DSC06500
Ho, een bui, dat was niet de bedoeling:
DSC06505
Bloeiende distel:
DSC06512
Het wordt steeds erger, verdorie:
DSC06525
De weg naar Sandebuur:
DSC06530
Bij de Hooiweg:
DSC06541
Eiken met pril blad:
DSC06544
Blauw oog:
DSC06549
Groentinten in de berm:
DSC06567
De bewoonde wereld:
DSC06576

10 reacties on “Onlander ommetje”

  1. Jetskefotografie schreef:

    En… heb je het droog gehouden?
    Wel mooi die dreigende luchten.

  2. Peter Room Roden schreef:

    Weer hele mooie plaatjes, Harry. Ik verheug me al op morgenvroeg als ik weer door de Onlanden naar stad fiets.

  3. Johanna schreef:

    Heel mooi die donkere wolken!

  4. Sneu dat je het net niet droog hebt kunnen houden, maar het is met die dreigende luchten wel weer een mooie serie geworden, met voor mij de foto van de Hooiweg als hoogtepunt.

  5. anoniem schreef:

    Mijn hoogtepunt: de foto van de zuring, als kind was dat gratis snoep, zuringblaadjes, friszuur, maar niet zo zuur als citroen, er zijn trouwens recepten voor zuring, melde, brandnetel etc. Blijf van alle boterbloemen af, vies en licht giftig. Ander gratis snoep; bloemetjes van Hondsdraf, dovenetel en kamperfoelie hebben een klein drupje nectar in hun buisjes, je moest als babyboomkind toch wat, weinig zakgeld (alleen in de 6e klas) en snoep kopen betekende dat je verraden werd door de andere klanten of zelfs de winkelier bij het hoogste gerecht, nl. je ouders! Ook de bessen van de Meidoorn (mellens) schraapten we af, die waren melig, maar het schrapen was zo leuk, bramen plukken was ook bramen eten en och, je moeder vulde een eventueel tekort aan bramen voor de jam wel aan met rijpe vlierbessen. Dus, Groninganus, mocht je op je fietstochten trek krijgen…… Reina

  6. Attie Tuin schreef:

    De foto van de Hooiweg is schitterend.

  7. alexandra weverink schreef:

    wat is dit ja leuk, kende het niet, via een vriendin heb ik dit gezien , hoop het vaker te zien!!!

  8. aargh schreef:

    Ja die foto van de hooiweg met dramatische lucht is schitterend maar ik doe niet aan favorieten, het oplichtende jonge eikenloof vind ik ook prachtig. Nog even en al het groen is weer gewoon groen.


Mijn gedachten hierbij zijn:

