Rondje Wolfsbarge – Zuidlaren

Europapark – kolenmuur met VOC-graffiti en doorkijkje naar nieuwbouw:
DSC08153
Kinepolis, Europapark:
DSC08154
Vlakbij het spoorwegmuseum van wijlen Riekje Buivenga in Waterhuizen stond deze:
DSC08158

Dacht even dat de verzameling nog weer uitgebreid was, tot ik me realiseerde dat er vandaag wegens onderhoud geen treinen reden tussen de stad en Nieuweschans. Dat onderhoud vond hier dus plaats, op de plek waar de shortcut van de lijn bij Haren uitkomt op de lijn naar Oost-Groningen.

Westerbroekstermadepolder – Hooglander krabt zich, het voedsel groeit ze hier boven het hoofd:
DSC08166
Dan, toch een trein, van RailPro – dat zal dan wel het zusje zijn van het ProRail dat het onderhoud uitvoert:
DSC08172
Station Kropswolde;
DSC08173
Molen en veenboerderij, Kropswolde:
DSC08175
Kraai op windvaan in Wolfsbarge:
DSC08177
Staat te koop, maar moest nog wel het een en ander aan gebeuren –  een Ford Y Saloon uit 1932:
DSC08181
Molen de Wachter met entourage, Zuidlaren:
DSC08186
Vrouwtjesmerel in Haren:
DSC08203
Haas en ganzen bij ’t Hegepad onder Hoogkerk:
DSC08213

Advertisements

6 reacties on “Rondje Wolfsbarge – Zuidlaren”

  1. Bob Poppen schreef:

    De tekst bij de molen te Zuidlaren klopt niet helemaal. De naam van de molen is niet De zaaier, maar De Wachter.
    Het geheel is een museumcomplex en omvat naast de windkorenmolen een olieslagerij, vier dienstvaardige stoommachines, een specerijen-maalderij, een smederij, een molenmakerswerkplaats, ambachtelijke bakkerij en kruidenierswinkeltje uit de jaren twintig van de vorige eeuw. Ook is er een klompenmakerij, een stelmakerij (houtbewerking) en een grote tentoonstelling (400 m2) van oude gebruiksvoorwerpen, gewichten en weegwerktuigen, en gereedschappen in ondergebracht.
    In het water voor de molen ligt de raderstoomboot De Jonge Wachte, waarmee op bepaalde dagen gevaren kan worden.

  2. Weet iemand wellicht of het spoorwegmuseum van mevr. Buivenga, inmiddels enkele jaren na haar overlijden, nog door iemand anders is/wordt voortgezet? Of dat de locatie anderszins al een ‘herbestemming’ heeft gevonden?

    Station Kropswolde is een topografisch interessant gevalletje: het heet zo omdat het oorspronkelijke gebouw aan de Z kant stond, op grondgebied van Kropswolde. Het huidige pand staat aan de N kant, op grondgebied van Foxhol, omdat de grens tussen deze dorpsgebieden hier langs de spoorlijn loopt. En O ervan ligt Martenshoek. Een driedorpenpunt dus 🙂

  3. H.Torenbeek schreef:

    Dat lijkt dan wel een torenkraai :)…..ooit mijn bijnaam op de lagere school.


Mijn gedachten hierbij zijn:

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s