Meeuwenjong met kapotte vleugel

Gisterochtend om een uur of negen zag ik dit meeuwenjong op de hoek van het Hegepad en het Symonsvennepad:

DSC09410

Zijn linkervleugel slierde over de grond en opvliegen lukte niet. Hij drentelde maar heen en weer op die hoek en verdween bij de nadering van mij en andere fietsers niet in het bermstruweel.

Ik was op weg naar mijn werk en heb geen poging gedaan om hem te pakken. Op mijn werk belde ik de Dierenambulance.  Maar die had er ook weinig trek in. Of ik hem zelf niet mee kon nemen? Nee, want ik was op mijn werk. O, of ik dan, als ik weer langs dat punt kwam, naar dat beest uit wilde kijken?
DSC09419

Dat heb ik ’s middags inderdaad wel gedaan. Maar het beestje was in geen velden of wegen meer te bekennen. Misschien dat iemand anders hem meegenomen heeft. Of dat een buizerd er een buitenkansje aan had.

One Comment on “Meeuwenjong met kapotte vleugel”

  1. Tja, ’t is sneu, maar het hoort er allemaal bij …


Mijn gedachten hierbij zijn:

