Kijk, jaargang I, nummer 1

Ingebonden exemplaren van de eerste jaargang Kijk (1969) hebben wel dertig jaar in mijn Oosterpoorter kelderkast gelegen, en ruiken daar helaas nu nog steeds scherp naar. Desondanks moeilijk te verwijderen uit mijn huis.

dsc00085

dsc00086

dsc00087

dsc00088

dsc00089

dsc00090

dsc00091

dsc00093


7 reacties on “Kijk, jaargang I, nummer 1”

  1. Wim G zegt:

    Ik was ook een fan van het eerste uur. Van al die oude exemplaren niet een meer in bezit, en dat geldt ook voor al die Duckies en Arends waarvan ik lange tijd een paar stapels uit 1963 had bewaard.

  2. Moniek zegt:

    Houden houden houden natuurlijk!

  3. Harmien zegt:

    Leuk, al is het alleen maar om te zien hoe alles veranderd is.
    Kinderen van nu zien dat nu op hun iPad en Android….

  4. Harmien zegt:

    En als ik het goed zie, heb je ze toen als klein kereltje zelf ingebonden.

    • groninganus zegt:

      Ik deed dat wel, maar dan werd het veel minder netjes. Deze zijn niet door mij ingebonden, maar door de oude meneer van Sleen, die in Meppel een heel klein, beetje morsig boekbinderwinkeltje had, met een eeuwig brandend potkacheltje waarop altijd zwarte lijm stond te pruttelen en een schakelaar en een luidspreker van de draadomroep aan de muur waarmee hij maar liefst twee radiozenders kon beluisteren. Naderhand bleek hij de opa van een klasgenote.

  5. anoniem zegt:

    Tja, het was niet voor niets dat voormoeders bosjes lavendel in hun linnenkast legden (en mottenballen, meer lavendel dan m.b. vanwege de stank van de laatsten). Heb je al eens geprobeerd gedroogde lavendel of munttakjes (er zijn diverse soorten munt) tussen de bladen te leggen? Je kunt ook een handjevol in een washandje of herenzakdoek doen en dan veel van deze reukzakjes in je dozen met Kijk te doen. Die muffe lucht gaat nooit meer helemaal weg, maar een dat begeleidende lekkere geur (er zijn nog meer sterk geurende kruiden, ik zou er beslist ook een paar kruidnagels bij doen, als het maar een geur is die jij lekker vindt) maakt het minder erg. Leg het bundeltje kruiden naast je als je de Kijk-en doorbladert! (P.S. gebruik geen zgn. toiletverfrissers, de chemische stank daarvan!, dan liever die muffe lucht). Reina


Mijn gedachten hierbij zijn:

