Ommetje Eiteweert – Leegkerk

Zilverrreiger, Onlanden:
dsc05161
Lijsterbes bij de Roderwolderdijk:
dsc05175
Kiekeboe, Leegkerk:
dsc05186
Groeten uit Hoogkerk:
dsc05201


6 reacties on “Ommetje Eiteweert – Leegkerk”

  1. Ik kan niet goed zien wat er in de windvaan verwerkt zit. Ik vermoed 3 vissen? Jij weet vast wel waar dat in dit geval concreet symbool voor staat?

    • groninganus zegt:

      Inderdaad drie vissen. Ik dacht eerst dat het met het familiewapen Clant te maken had, dat bijv. ook in het wapen van Nuis verwerkt zit, maar het blijt toch weer anders te zitten:
      http://www.brascamp.nl/windvaan/groningen/522-hoogkerk.html
      (Rest website is ook de moeite waard.)

      • Dank voor de toelichting! Interessante site ja. Ik heb hem gelinkt op mijn pagina https://www.plaatsengids.nl/kennisbank/cultureel-erfgoed, waar ik sites ‘verzamel’ van personen en instanties die specifieke soorten erfgoed verzamelen en/of onderzoeken en/of fotograferen en/of beschrijven en/of zich inzetten voor het behoud van… Regelmatig doe ik nog verrassende ‘vondsten’ m.b.t. personen en instanties die ‘iets’ hebben met een speficiek type object. Zo is er nog niet zo heel lang een stichting die zich inzet voor behoud en herbestemming van werkloos geraakte brugwachtershuisjes, een Stichting Vrienden van de Travalje, een Stichting Erfgoed Kranen, en nu dus ook iemand die alle windvaantjes-met-iets-anders-dan-een-haantje heeft geïnventariseerd. Mooi toch.

  2. Margriet zegt:

    Mooie foto’s maar de 2de foto is dat geen meidoorn?


Mijn gedachten hierbij zijn:

