Zilverreiger bij het Hegepad

dsc05723

Vanmiddag om een uur of half vijf op weg naar mijn huis, zag ik deze zilverreiger op misschien 40 meter van het Hegepad staan. Normaal blijven ze op zeker 100, 150 meter afstand. Blijkbaar heeft dit exemplaar wat opgestoken van de blauwe reigers, die hier in overvloed zitten.


6 reacties on “Zilverreiger bij het Hegepad”

  1. Wieneke zegt:

    Witter dan wit. Hij doet me aan het oude merk Dato denken.🙂 Dat heb ik bij zwanen ook.

  2. Harmien zegt:

    Zoals mijn zusje wel eens zei : ” het lijkt wel of je in het buitenland bent ” 🙂
    Wat een prachtige vogel !

  3. aargh zegt:

    Mooi! Leuk dat deze zich van dichtbij liet bewonderen. Er zal toch wel gewenning optreden, sinds dat fietspad er is zijn de ganzen ook veel minder schuw.

  4. Hij staat er mooi en statig op.
    Toevallig had ik zondag een soortgelijke ontmoeting met een grote zilverreiger in de buurt Earnewâld. Ook die gaf me, terwijl hij tamelijk statig langs de slootkant schreed, de kans om rustig een aantal foto’s van hem te maken.🙂


Mijn gedachten hierbij zijn:

