Naar Peest om Törf te zien

Al een poosje in de smiezen, maar er stond vaak een auto voor. Nu even niet. Middenplantsoen Ploeglaan, Hoogkerk:
dsc06413
Berkjes in het Bunnerveen:
dsc06427
Op de Grote Masloot die er langsloopt een stuk of 25-30 zwanen. Dit zijn er 10:
dsc06437
Door slak? aangevreten vliegenzwam:
dsc06442
Een eindje verder dit eekhoorntjesbrood, versmaad:
dsc06444
Noordsche Veld bij Peest:
dsc06459
Eikenlaan bij Peest:
dsc06460
Ornament aan een muur in Peest: bosarbeiders met paarden voor een wagen vol bomen op een modderweg:
dsc06462
Doel  van de reis was een optreden of openbare repetitie van folkgroep Törf, ter gelegenheid van hun veertigste verjaardag. De eigenhandig gefabriceerde doedelzakkencollectie van Flip:
dsc06467
De jongens speelden verscheidene nieuwe nummers, waaronder een over de veenkoloniale condition humaine, dat ik het mooiste vond:
dsc06470
Geert, Marius, Eddy:
dsc06480-was-96
Het uitzicht in de pauze:
dsc06487
Schrijver dezes bleek bij de tombola de gelukkige winnaar van hun laatste cd, waarop werk staat dat gebaseerd is op teksten van Simon van Wattum. Deze plaat is bijna uitverkocht en wordt niet bijgeperst. Nu had ik hem al en daarom verloot ik hem vandaag over een week onder de mensen die hier bij de reacties melden dat ze ervoor in aanmerking willen komen.


10 reacties on “Naar Peest om Törf te zien”

  1. Harmien zegt:

    Mooi doorkijkje daar in de Ploeglaan.
    En jij zag het weer !

  2. Bob Poppen zegt:

    Mooie foto’s en een bijzonder mooi doel van je reis. En dan ook nog een cd met op teksten van Simon van Wattum gezette muziek krijgen, geweldig.
    Ik heb Simon nog mee gemaakt op de Winschoter Courant; hij in de redactie en ik in de zetterij.
    De mooiste bundel van zijn ‘Verzoamelde Gedichten’ vind ik ‘Twijstried’.
    En om nu ook nog de kans te lopen om die cd misschien te bemachtigen, is helemaal fantastisch. Ik meld mij er dus graag voor aan.

  3. René Ruiter zegt:

    Wat leuk: een verloting! Zo zet je ook de miljoenste hit afgelopen week luister bij. Ik doe mee.

  4. Marten Fokkens zegt:

    Mooe foto’s en een mooi verhaal Harry.
    De Törf CD heb ik uiteraard al. Daar mag je iemand anders blij mee maken.

  5. Ik meld me graag aan voor de verloting. Fraaie foto’s ook weer.

  6. Iemi Hunt zegt:

    Ik doe graag mee aan de verloting en geniet altijd erg van Groninganus.

  7. Iemi Hunt zegt:

    Misschien is er wel zoveel belangstelling dat ze gaan bijdrukken en ik ga Simon van Wattum ook weer herlezen.

  8. Martijn zegt:

    Jaa Törf is mooi! Wil ook graag meedoen in de tombola.
    Dat doorkijkje door het raam maakt me erg nostalgisch…

  9. Ik doe ook graag mee voor de CD.
    Groet,
    Angelika

  10. groninganus zegt:

    De notaris was de afspraak even vergeten, maar vandaag heeft hij dan och alle namen op briefjes gebracht, de briefjes heel klein opgevouwen, ze in zijn hoge goed gegooid en zijn geblinddoekte secretaresse er eentje uit laten trekken. En de winnaar is: Bob Poppen.

    De prijs gaat nu onderweg.


Mijn gedachten hierbij zijn:

