Eigen crematie geregeld

Ik droomde dat ik de datum van mijn eigen crematie regelde. Toen de tijd naderde begon ik steeds meer in de piepzak te zitten. De aula liep al aardig vol, zelfs mijn ouders waren gekomen! Met mijn vader maakte ik nog een wandelingetje langs de Dorpsstraat. Toen durfde ik eindelijk pas te zeggen dat ik het nog maar even uitstelde omdat het leven bij tijd en wijlen toch ook wel behoorlijk meeviel of zelfs mooi was. Terug in de inmiddels volle aula reageerde iedereen opgelucht. Men maakte er nog een genoeglijk samenzijn van. De rekening van de uitvaartonderneming beschouwde ik als iets van later zorg.

7 reacties on “Eigen crematie geregeld”

  1. spaarolifantje schreef:

    Wat een rare droom. Nachtmerrie-achtig, maar ook weer met een mooie conclusie. Ik heb heel soms ook van die dromen gehad, en ze beïnvloeden je leven ten goede. Geniet er van!

  2. Ha, een tweede kans … pak ‘m! 🙂

  3. Rob Alberts schreef:

    Mijn crematie is verzekerd ….

    Wanneer mijn tijd op is weet ik niet.

    Tot nu toe houd ik mij daar ook nog niet mee bezig.

    Ik wens jou nog veel, heel veel mooie momenten!

    Vriendelijke groet,

  4. Harmien schreef:

    Een voorteken….
    Of de uitwerking van een onvoltooide gedachte dat zo vluchtig als een zuchtje wind heel even je bewustzijn had geraakt….

  5. Moniek schreef:

    Wat heerlijk dat iedereen opgelucht reageerde!

  6. Michel schreef:

    Eén keer is het voorbij, maar we weten niet wanneer… Wel een bijzondere droom…

  7. aargh schreef:

    Haha, mooi, het doet me denken aan een verhaal van Belcampo


Mijn gedachten hierbij zijn:

