Acht eksters op een kluitje

De foto is onscherp, want in haast gemaakt. Maar liefts acht eksters vanochtend  vroeg op een gazon aan de Peizerweg, waarvan dit er zes zijn:

dsc01028

Nooit eerder zo’n aantal bij elkaar gezien. Meestal zie je er twee, een stel, en als er net jongen uit het nest zijn zie je die nog een poosje begeleiding krijgen van de ouders. Maar acht eksters op een kluitje buiten dat seizoen? Of klitten ze, net als andere meer solitaire vogels, weer meer op elkaar als het wintert?

3 reacties on “Acht eksters op een kluitje”

  1. Ik zag een paar weken geleden ook een groepje (vier) in het blok achter mijn huis. Ik riep mijn dochter er nog bij, omdat ik dat zo bijzonder vond.

  2. Harmien zegt:

    Acht eksters op een kluitje, dat lekkere kluitje… Was dat niet een liedje ?

  3. myx0r zegt:

    Ik weet niet of het uitzonderlijk is, zoveel eksters op een kluitje. Maar ik moest wel denken aan een stukje over de ekster dat ik onlangs las: http://www.dijksterhuis.net/natuurdagboek/de-eksters-nestelen/


Mijn gedachten hierbij zijn:

