“Overval-alarm aanwezig”

Gezien op het Hoendiep bij de Energieweg – een schark waarop een bootjesmelker vier lullige kamertjes heeft afgetimmerd, alle nog onbewoond en met houten platen voor de ramen, maar elk al wel op de toegangsdeur voorzien van een opvallend geel bordje: “Overval-alarm aanwezig”:

dsc01588

Je vraagt je af wat voor kapitalisten hier komen wonen dat zulke bordjes noodzakelijk zijn. Voorlopig hou ik het er maar op dat de bordjes voornamelijk de paranoia van de bootjesmelker weerspiegelen.

7 reacties on ““Overval-alarm aanwezig””

  1. Wieneke schreef:

    Ik moet hier erg om lachen. Het is in ieder geval een man met humor.

  2. Christina schreef:

    Misschien uit Utrecht gehaald?

  3. Simon schreef:

    …. een boot met een verleden is een boot met toekomst ….

  4. aargh schreef:

    Aha, van het Zandpad. Het was het eerste waar ik aan dacht toen ik de foto zag, vreemd genoeg. Misschien herkende ik onbewust het model boot, mijn jongste dochter heeft een jaar aan de Vecht gewoond, tegenover het zandpad.

  5. Harmien schreef:

    Studenten behuizing misschien? Ziet er wel netjes uitgevoerd uit.
    Jammer dat niet meer omgeving te zien is dat aangeeft dat dit een boot is.


Mijn gedachten hierbij zijn:

