Achtste wereldwonder

img856-blog

4 reacties on “Achtste wereldwonder”

  1. Martijn schreef:

    Wie heeft (en gebruikt) er nog een kraantjespot? Tijdje geleden zag ik bij een metaalrecyclingbedrijf een enorme bak met tinnen borden en ander spul waaronder kraantjespotten. Bedoeld voor de smelterij. De prijsjes van de rommelmarkt er nog op.

    • groninganus schreef:

      Bij de verdeling van mijn moeders boedel, vorig jaar, hoefde ook geen van ons vieren de kraantjespot waar mijn oudtante zo trots op was geweest.

      • lottifuehrscheim schreef:

        Mijn dochter heeft die van mijn ouders bovenop een kast staan, maar alleen omdat hij anders weggegooid zou worden.

        Als kleuter kende ik bij ons in de straat nog een man die het schilderwerk op kraantjespotten uitvoerde (Van Krananeburg, in de Nieuwe Boteringestraat, maar het was een gewoon huis, geen winkel).

    • Marianne Kruijswijk schreef:

      In de kringloopwinkel van Terre des Hommes Groningen, waar ik werk als vrijwilliger, zie je ze ook vaak. Tin verkoopt sowieso slecht op dit moment. We halen het vaak weer uit de winkel na een week of zes. Omsmelten is misschien wel de beste optie.


Mijn gedachten hierbij zijn:

